כפל ביטוחים – איך זה קורה וכיצד ניתן להימנע?

פורסם:

רבים הישראלים המשלמים כפול על ביטוחים מיותרים! תופעה מדאיגה במיוחד בתקופה של צדק חברתי ורצון של הציבור לחסוך בעלויות המחיה היקרות. ביקשנו מצוות מומחי הביטוח והחיסכון לכתוב לכם כל מה שצריך לדעת על כפל ביטוחים. איך זה קורה וכיצד תוכלו להימנע ממנו? אז אם אתם משלמים הרבה כסף כל חודש על ביטוחים, כדאי לכם מאוד לקרוא את הכתבה הבאה.

כפל ביטוחים – מה זה בכלל?

כיום, רבים מאיתנו מחזיקים במספר פוליסות ביטוח שונות העלולות לייצר מצב המכונה בשפה המקצועית: כפל ביטוח. מצב זה מתקיים בכל אותם מקרים בהם פוליסת הביטוח אותה רוכש המבוטח מעמידה לרשותו כיסוי המכונה: שיפוי, כלומר, כיסוי בגין החזר הוצאות עד לגובה ההוצאות בהן נאלץ לעמוד המבוטח. כפועל יוצא מכך, המבוטח לא יהא זכאי לקבלת כספים מעבר לכספים אותם הוא נדרש לשלם מכיסו, וזאת גם במקרים בהם הוא מחזיק יותר מפוליסת ביטוח אחת באותו נושא. יתרה מכך, התשלום למבוטח באותם מקרים יתבצע באופן שווה בין כל הצדדים המבטחים.

כפל ביטוח בפוליסות בריאות

אחד מענפי הביטוח הנפוצים ביותר בהם מתקיימים מצבים של כפל ביטוחים הינו תחום פוליסות הבריאות. בתחום זה, מבוטחים רבים רוכשים פוליסות ביטוחי בריאות פרטיות מטעם חברות הביטוח ובמקביל הם מחזיקים ברשותם כיסוי ביטוחי מטעם קופות החולים במסגרת ביטוחי שב"ן (שירותי בריאות נוספים). במקרים אלו, ישנם לא מעט מצבים רפואיים המחייבים את הפעלת הפוליסה, כאשר לרשות המבוטח עומדת האפשרות לקבל את הכספים להם הוא זכאי מגורם ביטוחי אחד.
מקרה נוסף בו עלול להתרחש מצב של כפל ביטוח הוא במקרה של אובדן כושר עבודה. במקרה זה המבוטח איננו רשאי לקבל תשלומים מעבר לאילו הקבועים בחוק בהתאם לשיעור מסוים מגובה ההכנסה, וכפועל יוצא מכך, אין חשיבות למספר הפוליסות (אותן מחזיק המבוטח) המעמידות לרשותו כיסוי בגין אובדן כושר עבודה.

רוצים לדעת יותר על כפילויות ביטוח ושירות מבדק ביטוחי? צרו איתנו קשר עוד היום >>

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

כיצד ניתן להימנע מכפל ביטוחים?

מצבים בהם נוצר כפל ביטוחים נוצרים בעיקר כתוצאה מחוסר ידע וחוסר תשומת לב מצידו של המבוטח. באופן טבעי, מעטים האנשים העוקבים ברמה המקצועית אחר כל סעיף ביטוחי המופיע בפוליסה אותה הם רוכשים. כמו כן, ריבוי הפוליסות אותן אנו מחזיקים מונע מאיתנו לבחון בצורה המעמיקה והמקצועיות ביותר את תנאי הפוליסה ותעריפיה, וכפועל יוצא מכך, כספי הביטוח שלנו מופנים למספר גורמים ביטוחיים שלמרביתם אנו נדרשים לשלם מקסימום כסף עבור מינימום שירות.

המרכז הישראלי לחיסכון מציג:

מבדק ביטוחי, הדרך הבטוחה והכדאית ביותר למטרות סדר בביטוחים ומניעת כפילויות ביטוח!

מבדק ביטוחי הינו שירות מקצועי נוסף העומד לרשותכם על ידי המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון בענף הביטוח. שירות זה מיועד בין היתר לצרכי בחינת תעריפי הפוליסה אותה אתם נדרשים לשלם מדי חודש ולמטרות איתור כפילויות ביטוח, והוא מאפשר גם לכם לחסוך עשרות עד מאות שקלים מדי חודש ואלפי שקלים בשנה! אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר מיד!

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לסדר בביטוחים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם