תוכנית חיסכון: מה עושים עם כסף פנוי?

פורסם:

לאורך חיינו ישנם אירועים שמייצרים לנו סכום כסף חד פעמי. (כן, כן, גם זה קורה). זה יכול להיות אירוע שמחה שהותיר, אחרי כיסוי ההוצאות, הכנסה יפה. מענק שקיבלתם בעבודה, ירושה או כל מקור אחר שייצר כסף פנוי, כלומר כסף שלא תכננתם עליו ואין הוא מהווה חלק מהתקציב החודשי הסטנדרטי.

מדובר בהזדמנות נהדרת להתחיל לייצר תוכנית חיסכון ארוכת טווח או השקעה שתניב תשואה יפה. בניגוד לחיסכון קטן, קבוע, להשקעה חד פעמית גדולה יותר יש יתרונות שחייבים להכיר ולנצל.

איזה סוג כסף פנוי יש לכם?

כאשר מפקידים סכום כסף גדול בבאת אחת, הריבית בדרך כלל תהיה טובה יותר, אם אפשר להוסיף פה גם אלמנט של זמן ולחסוך לטווח ארוך, התנאים יהיו אפילו טובים יותר ולכן בשלב הראשון עליכם להחליט מה מטרת הכסף. אם לדוגמא הכסף הפנוי הגיע מאירוע שעשיתם לבן ואתם יודעים שתזדקקו לו על מנת לחגוג לבת שלכם בעוד כ-4 שנים, מדובר בכסף יעד. כלומר, כסף שנועד להוות בסיס להוצאה מתוכננת, בעוד כמה שנים.

במקרה כזה, מומלץ למקסם את הכסף ולהשקיע אותו במספר אפיקים שונים לתקופת זמן מוגדרת, חלקם סולידיים וחלק קצת יותר נועזים כך שגם תשמרו על יציבות וגם תצליחו להגדיל את הסכום ולקבל תמורה יפה יותר מהסטנדרט המוצע בכל תכנית סולידית ממוצעת.

שורה תחתונה – יש לכם תאריך יעד למשיכת הכסף ואתם רוצים להפיק ממנו את המרב עד לתאריך זה.

מקרה אחר יכול להיות כסף ולא ציפתם לו או לא תכננתם עליו כלום, פה אתם יותר פנויים לאמץ מסלולי השקעה שיניבו תשואות יפות וסביר להניח שלא תרצו את המסלול הרגיל של פק"מ, אלא תיק השקעות המורכב ממגוון רחב של השקעות בשוק ההון. אם לכסף אין תאריך יעד, תוכלו להשקיע אותו ללא הגבלת זמן מה שיבוא לידי ביטוי בתנאי ההשקעה ובתשואות, בנוסף, מנטאלית כסף פנוי כזה קל לנו יותר להשקיע באפיקים עם ריסק טיפה יותר גבוה, היות והוא בבחינת מתנה, אין זה אומר כמובן שנרצה להשקיע לא בחוכמה אבל הלך הרוח שונה מכסף יעד שאתם בונים עליו למטרה מוגדרת.

שורה תחתונה – אם יש לכם כסף פנוי, אתם פנויים לשמוע על אפיקים שיניבו לכם תשואה גבוהה הרבה יותר.

הכסף שלי צריך בייביסיטר

זהו אינו סוד שכאשר אנו סוגרים את הכסף באפיק מוכר כמו פק"מ אנחנו למעשה מוצאים מי שישמור לנו על הכסף. ישמור, אך לא יגדיל וזאת בגלל האינפלציה וגם הריבית הנמוכה המוענקת בבנק. הבחירה הזו תהיה בדרך כלל בחירה שיעשו אנשים ללא הבנה פיננסית. כשיש ברשותנו הון פנוי, נוכל לתעל אותו להשקעה שלא רק תשמור עליו אלא גם תגדיל אותו.

התמהיל הנכון מורכב מאלמנט של השקעה לצד חיסכון. לשמר את הכסף אך יחד עם זאת להגדיל אותו באופן קבוע ולנצל את המתנה שקיבלנו להניב יותר תשואה ובכך גם לשפר את רמת ואיכות חיינו.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

כסף פנוי חוסכים ומשקיעים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

קיבלתם סכום כסף פנוי? חשוב שתשמעו על כל אפיקי ההשקעה הקיימים, תבינו את התנאים העומדים לרשותכם ותתנו לכסף לעבוד בשבילכם. צוות המומחים של המרכז הישראלי ישמח לעמוד לשרותכם ולהעניק לכם את ההכוונה הטובה בשבילכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לתוכנית חיסכון

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם