איך מוזילים דמי ניהול בקרן השתלמות?

פורסם:

רוצים להוזיל את דמי הניהול בקרן ההשתלמות שלכם? הגעתם למקום הנכון! קרן השתלמות נחשבת כיום לאפיק חיסכון משתלם מאוד, היות וניתן לממש אותה בפרק זמן קצר יחסית והיא פטורה ממס. חברות ניהול קרן השתלמות גובות דמי ניהול שלא תמיד מצדיקים את הסכום ולכן זה הזמן להיות עם האצבע על הדופק, לבדוק כמה אתם משלמים ולנסות להוזיל את דמי הניהול שאתם משלמים!

מהי קרן השתלמות? מדובר בחיסכון לעצמאים או לשכירים אשר נועד בבסיס לשמש להכשרה מקצועית ומכאן גם שמה. כיום מדובר יותר באפיק חיסכון כללי, למטרות שונות, כחלק ממערך התנאים של העובד. כאמור, היות והקרן אינה נחשבת חיסכון לטווח ארוך והיא פטורה ממס, היא נחשבת לאפיק חיסכון משתלם מאוד.

כמו בכל מתווה פיננסי, גם פה יש גוף שמנהל את הקרן ולפיכך גובה מכם דמי ניהול. דמי הניהול ניתנים על ניהול שוטף של הכסף ומשתנים ממקום למקום, מה שמאפשר לכם לנהל משא ומתן על גובה דמי הניהול ולערוך השוואת קרנות השתלמות, בכל שלב, רצוי כבר משלב פתיחת קרן ההשתלמות.

ידע הוא כוח – נצלו זאת!

לפני שאתם ניגשים להוזיל את דמי הניהול, יש לבצע בדיקה מקיפה ולהבין מהי סוג הקרן שברשותכם, מה גובה הסכום ופרטים נוספים רלוונטיים. את המידע תוכלו למצוא בדוחות מסודרים המונפקים על ידי הקרן אחת לרבעון וגם אחת לשנה, בסיכום כולל.
בניגוד לקופת גמל שם יש גם דמי ניהול שנתיים וגם דמי ניהול על הפקדה, בקרן השתלמות יש רק תשלום דמי ניהול שנתיים, על הסכום שהצטבר עד כה בקופה שלכם.

לתשומת לבכם, בדוח הכללי מופיעים נתונים כמו דמי ניהול שנגבו מכלל העמיתים, מדובר בנתון יחסי שמאפשר לקבל תמונת חתך אודות כלל הקרן ולא בדמי הניהול שאתם משלמים בפועל, למה זה חשוב, מדובר בנתון שיכול לסייע לכם להפחית את דמי הניהול היות והוא משקף את ממוצא התשלומים הכולל.

השוואת קרנות השתלמות

צרו קשר וקבלו הצעה משתלמת במיוחד בדמי ניהול לקרן ההשתלמות שלכם >>

איך הכי נכון להוזיל דמי ניהול בקרן השתלמות?

אחרי שאספתם את כל הנתונים האישיים שלכם, זה הזמן לאסוף נתונים על מה שקורה בשוק ולעשות בדיקה מסודרת. דמי ניהול יכולים להגיע לעד כ-2% מכלל סכום הצבירה בקרן ולכן השאיפה שלנו היא לשלם פחות, הרבה פחות.

  • קבלו הצעות דמי ניהול בקרן השתלמות ממספר גופים המנהלים קרנות השתלמות וראו איזו הצעה נותנת לכם את התנאים הטובים ביותר, לצד תשלום מופחת של דמי ניהול. גם אם אתם רוצים להישאר איפה שאתם כיום, על מנת לנהל משא ומתן רציני, רצוי שיהיו לכם עוד הצעות.
  • במקומות עבודה מסודרים, בהם יש ועד חזק או גוף המייצג את העובדים כמקשה אחת, יהיו בדרך כלל דמי ניהול אטרקטיביים יותר. חשוב להבין האם זה המצב אצלכם או במידה ובין הזוג עובד במקום כזה, האם תוכלו להצטרך לקרן שלו.
  • הפכו את עצמכם לאטרקטיביים יותר, ככל שתתנו לגוף המנהל יותר מקורות ניהול, כך סביר להניח שהוא ילך לקראתכם בגובה דמי הניהול. לפני שעושים זאת, יש לקבל הכוונה האם באמת הכי נכון לשים את כל הביצים בסל אחד או שמא יתרון פיזור הנכסים הפיננסיים עולה על יתרון דמי ניהול טובים יותר.
  • השתמשו בקשרים ובניסיון של מכוון פיננסי. אחרי הכול, מדובר באדם שתפקידו הוא לדאוג לכם לתנאים הטובים ביותר, זהו אינטרס שלו שתהיו מרוצים ואינטרס של חברת ניהול הקרן שתשקיעו אצלה את כספם. לאדם כזה יהיו את הקשרים הנכונים להוזיל דמי ניהול, היות והוא תמיד מייצג יותר מאדם בודד ואין תחליף לכוח של קבוצה.

הערה חשובה, יש לשים לב לאיזו תקופת זמן הצלחתם להוזיל את דמי הניהול והאם ומתי נתון זה יכול להשתנות.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

השוואת קרנות השתלמות והוזלת דמי הניהול רק עם המרכז הישראלי לחיסכון

רוצים לערוך השוואת קרנות השתלמות? רוצים להוריד דמי ניהול בקרן השתלמות שלכם ולא יודעים איך לעשות זאת? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח להעניק לכם הכוונה נכונה לבדיקת אפשרות לשיפור החיסכון בקרן ההשתלמות והוזלת דמי הניהול שאתם משלמים היום.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן השתלמות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם