חדש: אתר משרד האוצר לאיתור כספים אבודים

פורסם:

אתמול (ג') הושק אתר לאיתור כספים אבודים על ידי משרד האוצר. מהלך זה נבע עקב ביקוש רב והד תקשורתי בשנים האחרונות. כ-15 מיליארד שקל נמצאים כיום בחברות הביטוח ובתי ההשקעות תחת הגדרה של ניתוק הקשר עם בעליהם ואין דורש לכספיהם.

מעתה, יוכל כל אזרח במדינת ישראל לאתר את כספו בתכניות החיסכון, קרנות הפנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות ללא קושי ובקלות. חשוב להזכיר, בגלל אי קיום קשר ישיר עם החוסכים, עלולים בתי ההשקעות וחברות הביטוח המנהלים את החסכונות הללו לגבות דמי ניהול מנופחים אשר יכולים לפגוע באיכות החיסכון.

אתר משרד האוצר, אשר הושק אתמול בא לאחר תקופה ממושכת בה קורא משרד האוצר לקהל החוסכים לנהל את החסכונות באחריות ומעתה גם בשקיפות מלאה.

האתר פשוט לתפעול אך עם זאת עדין לא ניתן לקל מידע מלא על סכומי הכסף הנמצאים בתכניות השונות וכן הסדר גביית דמי הניהול ומסלולי החיסכון. כמו כן, עקב חבלי לידה עדין לא ניתן לאתר את כל החסכונות וכן יש צורך לפנות באופן ישיר לכל מוסד פיננסי כדי לאתר נתונים מדויקים אודות החסכונות הפנסיוניים.

לפי נתוני משרד האוצר, ביום הראשון להשקת האתר גלשו וניסו לאתר כ-80 אלף אזרחים במדינה אשר יצרו עומס רב וגרמו לנפילתו לתקופה קצרה.

משרד האוצר מבקש להבהיר כי עקב ריבוי הפניות לאתר יתכנו שיבושים וכי כל חוסך אשר יהיה מעוניין לקבל הבהרות לגבי חסכונותיו יצטרך לפנות לגוף המוסדי המנהל את כספו בדרישה לביצוע פעולות כגון: פדיון החיסכון, העברת מסלול והנחה בדמי ניהול וכו'.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם