ניוד ביטוח מנהלים בין חברות הביטוח – עכשיו אפשר לבחור!

פורסם:

בתאריך 6/12/2015, נכנסה לתוקפה החלטה ממשלתית המאפשרת ניוד ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה מובטח בין חברות הביטוח השונות. בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע מורחב אודות ההחלטה.

ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה מובטח

העלייה בתוחלת החיים בשנים האחרונות והחשש לחוסנן של חברות הביטוח הוביל את משרד האוצר בשנת 2013 לאסור על חברות הביטוח לשווק ביטוחי מנהלים עם מקדם קצבה מובטח. החלטה זו הובילה לכך שכלל המבוטחים אינם יכלו לנייד את ביטוח המנהלים העומד לרשותם בין חברות הביטוח השונות, וכפועל יוצא מכך, נמנעה תחרות בין חברות הביטוח בכל הנוגע לגובה דמי הניהול הנגבים מציבור המבוטחים. בתאריך 6/12/2015 משרד האוצר פרסם החלטה המאפשרת למחזיקי פוליסות ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה מובטח לנייד את הפוליסה בין חברות הביטוח השונות, וזאת בהתאם לתנאים הבאים:

  • ההחלטה תקפה אך ורק לבעלי פוליסות ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה מבוטח המעוניינים לנייד את כל כספי הפוליסה העומדים לרשותם.
  • סכום ההפקדה החודשי יהא זהה לסכום החודשי אשר הופקד על ידי המבוטח עד כה, או לחילופין גבוה ממנו.
  • מקדם הקצבה המוצע למבוטח על ידי חברת הביטוח החדשה יהא זהה לזה המוצע לו כיום.

החלטת האוצר בנוגע לניוד ביטוחי מנהלים עם מקדם קצבה מבוטח נועדה בראש ובראשונה לפתוח את שוק ביטוחי המנהלים לתחרות בכל הנוגע לדמי הניהול הנגבים מציבור המבוטחים על ידי חברות הביטוח, ובכך לתקן את המצב שהיה מונהג עד כה. לצורך קיום התחרות בין חברות הביטוח משרד האוצר קבע בהמשך להחלטתו את התנאים הבאים: בעת המעבר, דמי הניהול אותם נדרש לשלם המבוטח יישארו זהים ואינם יהיו ניתנים להעלאה למעט מקרים בהם מקדם הקצבה הקיים למבוטח מחייב את העלאת דמי הניהול.

מהו מקדם קצבה?

לאחר ביטול האפשרות לקבל את דמי הפנסיה כסכום חד פעמי באמצעות מה שזכה לכינוי: סכום הוני, כיום, האפשרות היחידה לקבלת החיסכון הפנסיוני שלכם היא באמצעות קצבה חודשית הנקבעת באמצעות מקדם קצבה. מקדם הקצבה מחושב בהתאם לתחולת החיים המשוערת, כאשר תוחלת חיים ארוכה יותר תקנה למבוטח מקדם קצבה גבוה יותר וקצבה חודשית קטנה יותר.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

ניוד ביטוח מנהלים – האם הם יובילו לתחרות בנוגע לדמי הניהול?

לעת עתה, כשלושה חודשים לערך לאחר החלטת האוצר בנוגע לניוד ביטוחי המנהלים בין חברות הביטוח, נדמה שחברות הביטוח אינן ממהרות לפעול למען תחרות על פוליסות בעלות מקדם קצבה נמוך, וזאת לנוכח הסיכונים הניצבים בפניהן. יחד עם זאת, אפשרות הניוד בהתאם להחלטת משרד האוצר מאפשרת לכל אחד ואחת מכם לבחון את חלופת הניוד בהתאם לדני הניהול המוצעים לכם ובהתאם לתנאי מקדמי קצבה טובים יותר מאילו המוצעים לכם כיום.

לפרטים נוספים בנושא אתם מוזמנים לפנות לצוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון בתחום תוכניות הביטוח הפנסיוניות.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד! האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח מנהלים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם