איחוד קופות גמל: האם כדאי לכם לרכז את כל החסכונות במקום אחד?

פורסם:

חוסכים רבים בישראל מנהלים את כספם בקופות גמל ביותר מבית השקעות אחד. למה זה קורה והאם יש יתרון בלרכז את כל הכספים במקום אחד? כל התשובות החשובות במאמר מקצועי אחד.

חיסכון בקופת גמל נועד לשימוש כספים בגיל פרישה, את הכסף לרוב תקבלו כקצבה חודשית ולעיתים ניתן לזהות קופת גמל הוניות אשר ניתנות לפדיון על ידי משיכה חד פעמית ללא תשלום מס. כיצד תדעו להבחין בין השניים? בשיחה עם מומחה חיסכון אשר מחובר למסלקה הפנסיונית תהיה את התשובה הכי מקצועית והכי מהירה. אך לא לשם זה המאמר, פה אנחנו באים לעזור לכם להבין האם כדאי לכם לרכז את כל החסכונות בקופות הגמל במקום אחד, מתי זה נכון מצדכם ומתי ממש לא!

כמו שציינו חיסכון בקופת גמל נועד למטרת קבלת קצבה חודשית בגיל פרישה ולשם כך יש צורך לנהל את הכספים בצורה מבוקרת ומקצועית כדי לקבל את הקצבה הגבוהה ביותר שאתם יכולים לקבל. אנשי המקצוע בתחום אולי למדו והוכשרו לעזור לכם לנהל את החיסכון בצורה הכי טובה אך עדין לא התגלה איש המקצוע עם יכולת נבואה. לכן, אין לנו לייחס פה את עקרון התשואה ומה יהיו שווי הכספים ביום הפרישה שלכם. החשיבות בריכוז קופות הגמל שלכם במקום אחד צריכה להיבחן בקפדנות תוך מתן דגש על מספר פרמטרים חשובים:

דמי ניהול – אם הכספים שלכם בקופות הגמל מפוזרים במספר גופים שונים ובגלל זה דמי ניהול גבוהים ונוגסים בתשואה, יהיה חכם מצדכם לשקול תהליך של איחוד קופות, אך לא רק בגלל הוזלת דמי הניהול אתם צריכים לשקול לאחד קופות גמל. יש לשקול עוד פרמטרים נוספים.

מסלולי השקעה – לא תאמינו למה אנחנו נחשפים כל יום! הרי מדובר בכספים לגיל פרישה ולפעמים אנחנו פוגשים חוסכים שיש להם עוד 15 ואפילו 20 שנה במסלולים סולידיים אשר בשנים האחרונות לא מניבים תשואה כלל, לא חבל?! הרי יש לנו מספקי זמן לצבור עוד תשואה ולהגדיל את החיסכון ולפעמים אנחנו רואים חוסכים עם שנה שנתיים לפני גיל פרישה עם 100% מניות ומסלולים מרובה סיכון אשר שמדיה ויתקלו בשנה קשה בשוק ההון החיסכון שלהם לגיל פרישה יתכווץ והקצבה תיחתך לעיתים גם בעשרות אחוזים! חשוב מאוד לבדוק ולבקר את החסכונות ולוודא שאתם נמצאים במסלולי השקעה נכונים בדיוק לכם.

שרות – כן, אתם רוצים גוף אשר יודע להעריך שרות טוב ללקוח. השרות נמדד בשקיפות שהלקוח מקבל על יתרות החיסכון ולווי של איש מקצוע צמוד. חשוב לבדוק לפני שאתם מצטרפים לגוף מנהל, שיש לכם פלטפורמה דיגיטלית לקבלת דוחות ונתוני זמן אמת על יתרות הכספים שלכם.

הלוואות ומינוף – לא תמיד אתם רוצים לחכות לגיל הפרשיה ולפעמים אתם רוצים לקבל גמישות בשימוש הכספים שלכם לכל מיני מטרות. הטרנד הכי מבוקש היום זו היכולת להתמנף ולקבל הלוואה בתנאים מעולים כדי לבצע מספר פעולות פיננסיות כמו לדוגמא: לעשור לילדים עם כסף להון עמי לרכישת דירה וכו'. בדקו לפני שהגוף שאתם מעוניינים לאחד את קופות הגמל שלכם יכול לתת לכם את המענה הזה לפני שאתם מצטרפים.

מתי לא כדי לכם לרכז את כל הכספים בקופת הגמל במקום אחד?

עד עכשיו דנו בנושא האם כדאי לכם לרכז את הכספים שלכם בקופות הגמל במקום אחד. לפעמים אין יתרון למצב הזה ולפעמים אפילו תהליך כזה יכול לפגוע בקצבה שלכם העתידית. בעבר הרחוק כדי לעודד את האזרחים בישראל לחסוך לגיל פרישה, נתנה המדינה לגופים אפשרות להעניק לחוסכים תשואה מובטחת, לא תאמינו אנחנו עדין נתקלים עם חוסכים שיש להם את החסכונות האלה והם לא מודעים לכם, המקרה הזה ממש לא מומלץ לגעת בהם ולהמתין לסוף תקופה. כמו כן, ישנם גופים אשר מעניקים לחוסכים שלהם הטבות בדמוי ביטוח חיים לחברי הקרן. אנחנו לא באמת יודעים מי קורא את הכתבה הזו ואיזה קופת גמל אתם מחזיקים ובשביל שנוכל לתת לכם מענה מקצועי חושב לבדוק את קופות הגמל שלכם ולקבל הכוונה אישית מקצועית.

מומחה המרכז הישראלי לחיסכון מעניקים לכם הזדמנות לערוך מבדק פנסיוני מקיף אשר יבחן יחד אתכם את כדאיות איחד וריכוז קופות הגמל שלכם במקום אחד. המבדק הוא ללא עלות ללקוח המרכז הישראלי לחיסכון ולמצטרפים חדשים. לניצול הזכאות שלכם למבדק אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 03-6704100 או להשאיר פרטים ומומחה מקצועי שלנו יצור אתכם קשר.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקופת גמל

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם