קופת גמל: סוכן ביטוח דניאל גרוס עושה לכם סדר בחסכון

פורסם:

רבים שואלים אותי מה ההבדל בין קופות הגמל השונות. מי היא קופת הגמל הטובה ביותר?
באיזה מסלול כדאי לחסוך ולהשקיע את הכסף שלי כדי לקבל את התשואה הטובה ביותר?
ועוד שאלות בסגנון…

החלטתי שאכתוב לכם מאמר שהמטרה שלו לעשות לכם קודם כל סדר ובנוסף, לתת לכם אפשרות להבין את עולם קופות הגמל טוב יותר.

קודם כל נתחיל בכך שעד 2006 וועדת בכר, רובנו היינו מפקידים לחיסכון בקופת גמל, לאחר 15 שנה של חסכון הכספים היו הופכים לנזילים, משמע ניתנים למשיכה ללא מס רווח הון. אך כיום, על כל השקעה ישנו מיסוי, מס רווח הון עומד היום על 25% משמעות הדבר היא שעל כל שקל שאנחנו מרוויחים במכשירים הפיננסיים אנחנו משלמים 25 אגורות מס רווח הון.

נחזור לקופות הגמל , בעבר ניתן היה לחסוך במוצר ולא לשלם את מס רווח הון על הרווחים כפי שכתבתי מעלה אך בשנת 2008 כל הפקדה לקופת גמל נצבעת ככספי קצבה המשמעות פשוטה, הכסף מיוחד לגיל הפרישה ולא כסכום הוני אלא כקבלת קצבה מה שנקרא בפי העם – פנסיה.
בתחום קופת הגמל ישנם סוגים שונים:

קופת גמל מסורתית – ישנה: כפי שהוסבר עד 2008 נזיל אחרי 15 שנה ואחרי 2008 כספי קצבה. בהגדרות מסוימות שכיר/עצמאי ניתן היה למשוך גם לאחר 5 שנות אי פעילות בקופה.

קופת גמל משלמת לקצבה: מה שקרוי בפי העם קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. הרעיון הוא היכולת של אותה הקופה כמכשיר פנסיוני לתת קצבה חודשית. קופת גמל המסורתית לא יכולה לשם קצבה ולכן כאשר אדם מעוניין לקבל קצבה מקופת גמל ישנה הוא מנייד אותה לקרן פנסיה על פי מגבלות החוק כמובן וכך הוא למעשה מוסיף עוד לקצבה החודשית שלו בגיל הפרישה.

קופת גמל על פי תיקון 190: בשנת 2012 לאחר הבנת משרד האוצר כי ישנו בור של כ 40 מיליארד שקלים, עם ישראל לא חסך מספיק כסף לגיל הפרישה וזאת מפני שלא נמצא מכשיר חיסכון מתאים, אחרי 2008 מדינת ישראל הגיעה למסקנה כי יש לאפשר מס פרמטרים בקופת גמל והיא מחזירה אותה לחיים.

עיקרי הדברים בקופת גמל לפי תיקון 190

כספי נפטר – ניתנים להעברה בין דורית לא רק כסכום הוני אלא כקופת גמל למוטבים הרשומים.
כספי פיצויים – לא חייבים למשוך אלא ניתן לאחר התחשבנות מיסוי לקבל כקופת גמל נזילה.
פנסיה תקציבית לבעל שליטה – 2% צבירה בשנה על בסיס המשכורת הקיימת
הרכיב הנפוץ ביותר כיום הוא תיקון 190 או בשפה השיווקית שביל הזהב – המטרה היא לקחת כספים נזילים חייבים במס רווח הון של 25% להפקיד לקופת גמל שתהיה נזילה על פי מספר פרמטרים.
היתרונות – ניהול של קופת גמל, נכסים בלתי סחירים, יכולת לקבל הלוואה על סמך הכספים, ניוד ללא פדיון, שינוי מסלול ללא אירוע מס ועוד.
כדי לממש נזילות יש קצבה מינימלית של כ4,500 ש"ח בחודש לא כולל כספי ביטוח לאומי. נזילות נמדדת על ידי הצגת 3 תלושי קצבה מקרן הפנסיה.
קופת גמל להשקעה מוצר חדש משנת 2017, המטרה היא שוב, להוציא כספים מהמערכת הבנקאית ולתת פתרון פנסיוני.
היתרונות המשמעותיים הם: ניהול כספים כקופת גמל, נזילות, פדיון תוך 4 ימי עסקים, אפשרות לניוד בית השקעות אחר, קבלת הלוואה בתנאים מעולים.
המשמעות האמתית בגינה נפתחה הקופה היא יכולת לקבל קצבה מוכרת, זאת אומרת בגיל הפרישה העברת הצבירה לתוך קרן הפנסיה ובכך לקבל קצבה מקרן הפנסיה שאינה ממוסה.

"חשוב לעשות בדיקה יסודית של החסכונות בקופות הגמל אחת לשנה" דניאל גרוס


חשוב לדעת! קבלת קצבה מקרן הפנסיה מחייבת מיסים על פי מדרגת המס של כל אחד כהכנסה ממשלח יד.
כספים מקופת גמל להשקעה שיעבור לקרן פנסיה לא יחויבו במס רווח הון מאחר ואנו משתמשים בהם כקצבה מצד אחד ומצד שני לא נחוייב בקרן הפנסיה על הסכומים הנ"ל כמשלח יד.

לסיכום, המשמעות הגדולה היא בחירת המוצר, לראות שמתאים לצרכים, לרצונות ולאופי ההשקעה.
במאמר הבא שאכתוב לכם נבדוק היכן נוכל למקסם תשואה, להוזיל עלויות דמי ניהול, בחירת מסלולים על פי רמות סיכון ועוד היבטים חשובים ומהותיים בקופות השונות שיעזרו לכם לבחור את קופת הגמל הטובה ביותר בשבילכם.

לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלי, מבטיח להיות זמין 🙂

שלכם,

דניאל גרוס
054-5802010

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקופת גמל

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם