השוואת קרן פנסיה – כל מה שצריך לדעת

פורסם:

רוצים לגלות כיצד ניתן לבצע השוואת קרן פנסיה ולבחור בקרן הפנסיה הטובה ביותר? המאמר המקצועי שכתבו צוות המומחים שלנו יעשה לכם סדר ויענה לכם בדיוק על השאלה ותעזו לכם לבחור את קרן הפנסיה הטובה ביותר בשבילכם.

עבור חוסכים רבים מביננו חיסכון בקרן הפנסיה הוא החיסכון הגדול ביותר והמשמעותי ביותר אותו ננהל במהלך ימינו. קרן הפנסיה משמש כמכשיר המשלב בתוכו אלמנט חיסכון וגם כיסוי ביטוחי. לכן, חשוב מאוד לבחור את קרן הפנסיה שתגן עלינו עד גיל הפרישה ממקרים לא נעימים כמו תאונה או מחלה, למשפחתנו הגנה פיננסית מפטירה מוקדמת וגם תבטיח לנו רמת חיים טובה גם בגיל הפרישה.

השוואת קרן פנסיה – כיצד בוחרים את קרן הפנסיה הכי טובה לך?

כאשר אתם מעוניינים לבחור קרן פנסיה שתנהל את כספי החיסכון לגיל פרישה שלכם, רצוי להתמקד בפרמטרים מסויימים. בהשוואה בין קרנות הפנסיה השונות, כדי לבחור הכי טוב את קרן הפנסיה הכי טובה לכם יש לבחון מספר נקודות חשובות אותן תוכלו לבצע עם איש מקצוע – צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון – או לבד דרך אתר הפנסיה נט של משרד האוצר:

  • תשואה על ההשקעות – קרנות הפנסיה פועלות תחת אותם מגבלות ובאותן שווקים ולכן נרצה לראות בטווחי זמן שונים אם ישנה שונות בין קרנות הפנסיה בהיבט התשואה.
  • תשואה דמוגרפית – בתוך קרן הפנסיה ישנו גם כיסוי ביטוחי לפנסיית שאירים ולפנסיית נכות של העמיתים בקרן. ההפרש בין תשלומי העמיתים לפיצוי שקיבלו בפועל מהווה את התשואה הדמוגרפית של קרן הפנסיה. באופן טבעי רצוי להשוות בין תשואות דמוגרפיות של קרנות באותו סדרי גודל.
  • מבחר מסלולי השקעה – בעולם דינמי ומשתנה בו אנו חיים רצוי שבקרן הפנסיה שלנו יהיה מבחר רחב של מסלולי השקעה כך שנוכל לשנות את הרכב ההשקעות של קרן הפנסיה שלנו בהתאם לשינויים בגילנו או בהתאם לשינוי ברמת הסיכון שנרצה.
  • דמי ניהול – בקרנות הפנסיה יש 2 סוגי דמי ניהול: דמי ניהול מהצבירה אשר מוגבלים עד חצי אחוז בשנה ודמי ניהול מתוך ההפקדות אשר מוגבלים עד שישה אחוזים בשנה. ניתן לקבל הנחות מהתעריפים מקסימליים אלה ורצוי לנסות ולהשיג את ההנחה הטובה ביותר.
  • איתנות פיננסית – לגודל ויציבות החברה המנהלת חשיבות רבה. לא נרצה שקרן הפנסיה שבחרנו תיסגר ותמוזג לקרן אחרת בשל קשיים כלכליים.
  • ניסיון – חשוב שהנהלת הקרן תהיה מורכבת ממנהלים בעלי ניסיון וידע בתחום הפנסיה.
  • מסלול ביטוחי – בקרנות הפנסיה מבחר אפשרויות למסלול ביטוחי המשלב בתוכו כיסוי לפנסיית שאירים ולפנסיית נכות במינונים שונים. ניתן לבחור מסלול ביטוחי ולהתאים מסלול ביטוחי לצרכים אישיים של כל חוסך.

צרו קשר לקבלת הצעה משתלמת במיוחד >>

האם ניתן להעביר את קרן הפנסיה לחברה אחרת?

כיום, מרבית החוסכים בקרנות הפנסיה מנוהלים במקום אותם בחר להם סוכן הביטוח המקום העבודה. אותו סוכן לא בהכרח נבחר בשל מקצועיות ואיכות שרות ברמה גבוהה אלא כבררת מחדל. מרבית החוסכים, לא מעוניינים לשנות או לבדוק את איכות קרן הפנסיה המנהלת את כספי הפרישה שלהם. הטעות הנפוצה היא, שמרבית החוסכים לא יודעים כי זכותם לבחור את הקרן הכי מתאימה לו מכל סיבה אותה יבחר לנייד את כספי החיסכון שלו. משרד האוצר ממליץ לערוך מבדק פנסיוני מקיף הכולל השוואת קרן פנסיה בין כל חברות הביטוח בישראל אחת לשנה – במקרים מסוימים אחת לחצי שנה – כדי להיות תמיד עם אצבע על הדופק.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

מבדק פנסיוני – השואה חכמה עם המרכז הישראלי לחיסכון

השוואת קרנות פנסיה אינה משימה קלה והמבחר גבוה מאוד. לצוות המומחים של  המרכז הישראלי לחיסכון ידע רב וניסיון מוכח בבחירת והתאמת קרן פנסיה לחוסך. בבחירה חשובה כמו עתיד שלך חשוב לבחור נכון מלבד הגוף המנהל את קרן הפנסיה גם את הצוות שיוביל אותך לגיל הפרשיה עם שקט נפשי ועתיד כלכלי מבטיח.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן פנסיה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם