קרן השתלמות: טיפים סודיים לסדר ולהטבות מס שכל עצמאי חייב לדעת

פורסם:

עובד עצמאי בישראל נאלץ להתמודד עם מספר רב של מטלות יומיומיות אשר לעתים גורמת לאובדן סדר ולפספוס הטבות המס ומטרת יצירת הון בקרן השתלמות.

עובד עצמאי בישראל זכאי להטבות מס רבות בזמן הפקדה לחיסכון בקרן השתלמות וכמובן פטור ממס על רווחי ההון בהשקעת החיסכון. כדי לא לפספס את ההטבות ביקשנו ממומחה חיסכון פנסיוני בכיר מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון מר רועי שוחטמן לכתוב עבורכם מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לא לפספס את הטבות המס להן העובד העצמאי זכאי במהלך השנה:

אסטרטגית חיסכון – ראשית נציין שחשוב מאוד לערוך תוכנית עבודה שנתית לטובת הפקדה לקרן השתלמות ולא להמתין לסוף השנה. ניקח לדוגמא: הפקדה מקסימלית לקרן השתלמות בגובה 18,500 ש"ח לעתים בסוף שנה ההפקדה בסכום שכזה זו הוצאה די "כבדה" ורבים בעלי העסקים שאומרים לי "רועי, להוציא עכשיו סכום שכזה אין לי!" אני תמיד ממליץ לעשות תוכנית חודשית של סכום קבוע ההפקדה החודשית שניתן כדי להגיע למקסימום ניצול הטבה היא של 1,500 שח בחודש אבל גם אם לא תצליחו להפקיד כל חודש את הסכום, גם סכום נמוך יותר יעזור לכם לצמצם את ההפקדה בסוף השנה ובכך לא תפספסו הפקדה שנתית מחאה לטובת החיסכון בקרן השתלמות.


"יצא לי הרבה פעמים לגלות ללקוחות שלי כספים שהם בכלל לא זכרו שקיימים לזכותם בבדיקת המסלקה הפנסיונית"

בדיקה תקופתית של קרן השתלמות – מידי שנה בצעו בדיקה שנתית של מצב החיסכון שלכם וקצב ההפקדות לקרן ההשתלמות. חשוב מאוד לערוך בדיקת מסלול ההשקעה והשוואת תשואות קרן השתלמות מנהלי קרנות ההשתלמות השונות ובחינת כדאיות העברת קרן השתלמות למקום אחר. לעתים התכניות שלכם משתנות וחשוב להתאים תמיד את תמהיל ההשקעה למטרות החיסכון בקרן השתלמות. ככול שמתקרבים לזמן הפירעון ולהגשמת החיסכון בקרן השתלמות חשוב להוריד רמת סיכון. כמו כן, בקשו מסוכן הביטוח שלכם לעשות לכם בדיקת מסלקה פנסיונית כדי לאשר שאתם יודעים בוודאות היכן כספכם "יצא לי הרבה פעמים לגלות ללקוחות שלי כספים שהם בכלל לא זכרו שקיימים לזכותם בבדיקת המסלקה הפנסיונית" אומר רועי שוחטמן. "זה תמיד משמח את הלקוחות לראות שאני לא מפספס אף סכום כסף".

בדקו את השוק – חברות הביטוח ובתי ההשקעות מידי פעם מציעות הטבות לחוסכים העצמאיים בדמות הנחה משמעותית בדמי הניהול בקרן השתלמות. חשוב לבדוק את השוק מידי שנה ולזהות האם ניתן לחסוך בהוצאות הניהול השנתיות בקרן השתלמות. חשוב לזכור כי עלויות הניהול אינן מושפעות מקבלת שרות על ידי סוכן ולכן כדאי מאוד לבדוק מידי פעם מול סוכן האם ניתן לחסוך בדמי הניהול בקרן השתלמות.

הלוואה מכספי קרן השתלמות – עצמאיים זכאים לקבלת הלוואה על חשבון כספי החיסכון בקרן השתלמות בתנאי ריבית אטרקטיביים במיוחד. במידה ואתם מחזיקים הלוואה בבנק בריבית גבוה כדאי לבחון מחזור הלוואה דרך כספי קרן השתלמות שלכם.

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

למה כל משפחה בישראל חייבת לעשות סדר בביטוחים?

מזל שיש ביטוח תאונות אישיות! הסיפור המדהים של דני מתקין המזגנים

חוסכים בבנק? זאת כנראה הסיבה שאתם מפסידים כסף!

לסיכום, חשוב לערוך בדיקה שגרתית על ידי מומחה חיסכון קרן השתלמות כדי להבטיח עתיד כלכלי. אם ברצונכם לקבל מבדק פנסיוני מקיף על ידי מומחה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס יצירת קשר או לפנות ישירות למר רועי שוחטמן ונשמח לעזור.

לשאלות נוספות למר רועי שוחטמן: 050-7682540

*השרות אינו כרוך בתשלום.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן השתלמות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם