קרן השתלמות: ממוצע תשואה של 5% בחודש אפריל 2020

פורסם:

תשואות קרן השתלמות וקופות גמל בחודש אפריל 2020 היו גבוהות, 5% בממוצע וזאת לאחר הירידות החדות שהיו במהלך חודש מרץ. האם אנחנו בדרך לתיקון והתאוששות?

אחרי חודש מרץ קשה לחוסכים בקרן השתלמות וקופות גמל, חודש אפריל הניב לחוסכים תשואה ממוצעת של 5% מה שהביא לתיקון מהיר של חלק מהירידות בחסכונות באפיקי ההשקעה והחיסכון השונים. במהלך חודש אפריל, מדדי המניות וגם אגרות החוב הממשלתיות וגם הקונצרניות הניבו תשואה חיובית אשר משכה את תשואות קרנות ההשתלמות וקופות הגמל לרמה חדשה והחזירה חלק גדול מהירידות בתוך חודש אחד בלבד. בין כל הגופים המובלים את התשואות במהלך חודש אפריל ניתן לזהות כי גם הם היו בולטים בירידות בחודש הקודם ולפיכך ניתן לאמוד את רמת הסיכון הגלומה באפיק ההשקעה והחיסכון שלהם.

על פי הערכות, ישנם חוסכים רבים בישראל אשר העדיפו להוריד רמת סיכון ולעבור לאפיקים שקליים "עד שיחלוף בהמשבר" הטעות הזו עלתה להם ביוקר! כל פי הפרסומים, נרשמו פדיונות ענק בקרנות הנאמנות וגם בחסכונות הפיננסים אך כאמור חוסכים אלו קבעו את הירידות ולא היו בשוק בזמן העלויות והתאוששות של השוק. בחיסכון לטווח ארוך חשוב לזכור, כי בדרך יכולות להיות ירידות ולא רק עלויות ולכן אם הצורך בכספים הוא לא מיידי, אין לשנות אסטרטגיית השקעה וחיסכון בגלל ירידות או משבר.

צוות המומחים של המרכז הישאלי לחיסכון מזמין אתכם לערוך מבדק פנסיוני מקצועי לבחירת אפיק השקעה וחיסכון מותאם אישי לכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם