קרן הפנסיה לא תזכה להעדפת האוצר

פורסם:

קרנות הפנסיה נהנות ומקבלות העדפה בהקצאת אג"ח מיועדות לעומת חיסכון בקופות גמל וביטוחי מנהלים – דבר המוביל ליתרון בקבלת תשואה גבוהה מובטחת בחלק היחסי באפיק ההשקעה. בהוראת המפקח על הביטוח והחיסכון פרופ' עודד שריג הוחלט כי למרות שחיסכון בקרן פנסיה כדאי בשל עליות נמוכות – הן כבר לא יהנו בעדיפות, בגלל חיסרונותיהן הרבות.

כזכור, קרנות הפנסיה נהנות מערבות הדדית של חברי הקרן. לעיתים רבות, קרנות הפנסיה מאשרות קבלה של קבוצת עמיתים – בד"כ מאותו מעסיק – ללא חיתום, דבר הנותן סיכוי לחוסכים בעלי בריאות לקויה להתקבל לביטוח מלבלי לעבור חיתום (מבחן כשירות). אי ביצוע תהליך חיתום לעמית בקרן הפנסיה עלול לפוגע בקרנות הפנסיה ובחוסכים בה בגלל ריבוי תביעות ותשלום לעמיתים שאם היו עוברים תהליך של חיתום לא בהכרח היו מתקבלים לביטוח. כאמור, עמיתים רבים זכו להכנס לקרן הפנסיה בה העברות היא הדדית – דבר שפגע בעמיתים אחרים וביציבות קרן הפנסיה.

בנוסף, האוצר החליט כי קרנות הפנסיה לא יהנו מאג"ח מיועדות יותר מפני שלטענתם מנהלי הקרנות לא משקיעים מספיק בניהול קרן הפנסיה כמו שמתבצע היום בקפות הגמל – שם התחרות היא גבוהה ולכן משקיעים רבות בניהול הקופות – זאת מפני שהן נהנות באחזקה של אג"ח מיועדות.

לטענת האוצר יש להשוות בין אפיקי החיסכון בקופות גמל, ביטוחי מנהלים וקרן פנסיה באופן שווה כדי ליצור תחרות הוגנת.

חשוב להזכיר כי ניהול חיסכון ארוך טווח בקרן הפנסיה הוא הזול ביותר משלושת המוצרים אך חשוב לציין כי אין בו מקדם קצבה מובטח כמו בביטוחי המנהלים – שם בתום שנה זו לא יהיה ניתן להצטרף יותר ולקבוע פנסיה מובטחת כבר מיום ההצטרפות.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם