ריבית בנק ישראל לחודש פברואר תישאר ללא שינוי ותעמוד על 1.75%

פורסם:

היום הכריז נגדי בנק ישראל סטנלי פישר כי הרבית לחודש פברואר תישאר ללא שינוי ותעמוד על 1.75%. בין הגורמים להחלטה יציבות האינפלציה אשר נמצאת בתוך יעד המחירים של בין 1% ל 3% בשנים עשר החודשים האחרונים ועל פי הצפי לשנה קדימה צפויה להישאר בתוך טווח זה. כמו כן צוין כי מטרת הריבית היא תמיכה בצמיחת המשק תוך כדי שמירה על יציבות פיננסית.

כמו כן, צוין כי שינוי הריבית קדימה תלוי בהתפתחות האינפלציה , בצמיחת הכלכלה העולמית והכלכלה הישראלית , במדיניות הריבית העולמית של הבנקים המרכזיים ובאירועים בנושא שער החליפין.

מתוך הודעת בנק ישראל פורסם כי קצב עליית הדירות ממשיך לעלות ושההגבלות אשר ניתנו לאחרונה על שיעורי המימון ואשר נכנסו לתוקף בתחילת נובמבר 2012 , טרם הגיעו לידי ביטוי ועל פי צפי בנק ישראל ישפיעו החל מינואר.

מתוך ההודעה ניתן גם ללמוד כי לראשונה מזה זמן רב , תפיסת הסיכון במשק העולמי פחתה על פי בערכות בתי ההשקעות. תואר כי הסיכון מפני משבר באירופה פחת , כך פחתה גם רוב העננה סביב הצוק הפיסקאלי בארה"ב ובסין ובארה"ב התפרסמו נתוני מאקרו כלכלה חיוביים. במקביל ציין בנק ישראל כי נתוני המאקרו שפורסמו באירופה מראים כי המשק שם עדיין נמצא במיתון.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם