חיסכון להשכלה גבוהה – הדרך לבניית עתיד כלכלי מבטיח

פורסם:

השכלה גבוהה מהווה מרכיב חשוב בעתיד הכלכלי שלנו, מרבית הסטודנטים מנסים לרכוש השכלה גבוהה על מנת לשפר את מצבם בשוק העבודה. ההבנה כי השכלה עוזרת להשתלב במקום עבודה נוח ויציב בעל שכר גבוה, הובילה הורים רבים לחשוב על העתיד הכלכלי של צאצאם עוד ביום בו הגיח לעולם. על פי דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסם בשנת 2008 מעיד על יחס ישיר בין רמת ההשכלה לבין גובה השכר באופן ברור. על פי נתוני הדו"ח, משכורתו של שכיר לאחר 12 שנות לימוד עומדת על כ-8,300. לעומת זאת, משכורתם של אקדמאים בעלי תואר ראשון באותה עבודה עומדת על 10,000 שקלים.

כמה צריך לחסוך להשכלה גבוהה?

על מנת שנוכל לענות על השאלה, נצטרך להבין קודם מהם הגורמים הכלכליים שצריך לקחת בחשבון ברכישת השכלה גבוהה. בישראל ישנו מס' רב של מוסדות להשכלה גבוהה, ממכללות פרטיות ועד אוניברסיטאות מובילות, ההבדל בניהן – מעבר לאיכות הידע הנרכש – הוא בגובה שכר הלימוד.

שכר הלימוד באוניברסיטאות מפוקח על ידי הממשלה בעוד ששכר הלימוד במוסדות פרטיים איננו מפוקח ועלול להגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים עד לקבלת התואר. על פי הערכות, שכר הלימוד כיום עומד על כ-9,000 שקלים לשנת לימודים באוניברסיטה או במכללה אקדמית, ואילו שכר הלימוד במכללה פרטית עומד על כ-25,000 שקלים לשנת לימודים, ומסתכם בכ-75,000 עד 100,000 שקלים לתואר. ישנן גם עלויות כלליות נלוות לכל סטודנט: מעונות/דירה, מחשב, אינטרנט, כלי כתיבה, קורסי העשרה, רכב/תחבורה ציבורית ועוד. אם כן, לאחר שקיבלנו מושג כמה עולה להיות סטודנט בישראל, נשאר להחליט מה לממן וכמה לחסוך כדי לעמוד במטרה שהצבנו לפנינו.

כמה שנים צריך לחסוך לרכישת השכלה גבוהה?

נכון יהיה לומר שאם נחסוך סכום כסף קטן כל חודש, בסופו של דבר נגיע לסכום גדול, השאלה היא באיזה גודל? שגרת היום מקשה עלינו לתכנן כמה נוכל לחסוך כל חודש מבלי שנפריע ונכביד על ההוצאות השוטפות של משק הבית. הדרך המומלצת ביותר היא תקופת חיסכון ארוכה ככל הניתן – היתרון הוא האפשרות לשים בצד סכום כסף קטן, שאינו מכביד על שיגרת חיינו ולאחר מספר שנים להגיע לתוצאה המיוחלת. מסיבה זו מומחים רבים ממליצים להתחיל את החיסכון כמה שיותר מוקדם, לאחר שהילד נולד.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

חיסכון להשכלה גבוהה – איזו תוכנית חיסכון הכי מומלצת?

כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר – כמה שיותר כסף, מומלץ לחסוך בתוכנית המניבה ריבית. את התשובה הזו כולם מכירים אבל לא בהכרח מבינים מהי ריבית ומהו כוח הריבית דריבית? כיום, תוכניות החיסכון בבנקים מניבות ריבית נמוכה מאוד. נכון, הסיכון הוא אפסי, אבל אם ננתח את הריבית לאורך זמן, ולא נשכח לשלב את עיקרון האינפלציה נגלה שלא הרווחנו הרבה – אם בכלל.

מעבר לתוכניות חיסכון בבנקים ישנן תוכניות חיסכון בחברות הביטוח המתנהלות באופן זהה לקופות הגמל ובעצם מחליפות אותן למטרת חיסכון לצבירת הון. תוכניות החיסכון בחברות הביטוח משלבות בתוכן תמהיל השקעות מגוון המאפשר לבנות את תמהיל ההשקעות המתאים לכל חוסך ועל פי רמת הסיכון מעודפת עליו. כמובן שכשהסיכוי לרווח גדל, איתו גם הסיכון. יתרון נוסף בתוכנית חיסכון להשכלה גבוהה בחברות הביטוח הינו: הפרדה מחשבון העו"ש, עקרון ההפרדה הוא מניעת משיכה שלא בזמן ומומלץ לאנשים שאינם מסוגלים לעמוד בפיתוי.

חשוב לזכור! בחיסכון ארוך טווח התוצאות מגיעות לאחר תקופת זמן ממושכת, הדרך להצלחה היא משמעת חזקה והתמדה. ככול שתתמידו לחסוך ותתנו לאנשי המקצוע להשיג את הריבית המיוחלת, כך תגדילו את הבטחת עתידו הכלכלי של ילדכם.

טיפ: חינוך פיננסי מהבית

לפני סיום, חשוב לדעת, בתוכנית הלימודים בבית הספר לא נכלל שיעור בחינוך פיננסי. ולכן הורים יקרים, מומלץ לדבר עם הילדים על עקרונות החיסכון וההתנהלות הפיננסית כבר בגיל צעיר. הקדשת זמן לחינוך פיננסי עוד בילדות ולמידה של עקרונות החיסכון יכולה להעניק לילדכם ערך רב בצמיחתו הפיננסית ולשמש בסיס לבניית עתיד כלכלי מבטיח.

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מזמין אתכם הורים יקירם ליצור עמנו קשר ולתכנן כבר עכשיו חיסכון להשכלה גבוהה המתאים ביותר לצרכים האישיים שלכם ולהגשים כבר היום חלום לעתיד כלכלי מבטיח לילדכם .

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון להשכלה גבוהה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם