תזכורת: איסור מכירת ביטוח מנהלים מסוף שנת 2012

פורסם:

ב- 16 ביולי 2012 פרסם הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון פרופ' עודד שריג טיוטת חוזר ובו הוא מציין כי מתחילת שנת 2013 לא יאושר שיווק פוליסות הכוללות מקדמי קצבה מובטחים – ביטוח מנהלים או תגמולים לעצמאיים – למבוטחים שגילם טרם 55 שנה. לטיוטת הוראה זו נלוו הוראות נוספות, אשר מטרתם להגדיר מחדש את מוצרי החיסכון לקצבה, ואת אופן ניהול הסיכונים מפני שינויים בתוחלת החיים.

בתחילת חודש אוגוסט 2012 פרסם הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון הוראות אשר תחולתן מיידית בנושא שיווק ביטוח מנהלים או תגמולים לעצמאיים. הוראות אילו מגבילות את היקף המכירות בתקופת המעבר של חוזי הביטוח הכוללים מקדמי קצבה מובטחים – ביטוח מנהלים או תגמולים לעצמאיים –  ואת אופן קבלתם וניהולם של הפוליסות אשר יופקו כתוצאה מחוזים אילו.

היקף חוזי ביטוח המנהלים ותגמולים לעצמאיים מוגבל וכל חברה זכאית למכור עד ל 150% מהתקופה שהתקבלה בשנה שעברה.

חוזי ביטוח חיים הכוללים מקדמים מובטחים – ביטוח מנהלים או תגמולים לעצמאיים –  שיימכרו בתקופת המעבר, לא יאפשרו הגדלת הפקדות בעקבות שינוי בסכום ההפקדה, למעט הגדלת הפקדות לתוכנית ביטוח מנהלים מאחת מהסיבות הללו: גידול בשכר – זאת ביחס לשכר המבוטח בחוזה הביטוח, או הגדלת שיעור ההפקדה מהשכר המבוטח בחוזה הביטוח בהתאם ללחוק פנסיית חובה.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם