ביטוח בקופת חולים או ביטוח בריאות פרטי?

פורסם:

תוכניות הביטוח המשלים מנוהלות על ידי קופות החולים – כללית מושלם, מכבי זהב, מאוחדת שיא ולאומית זהב. קופות החולים אחראיות בכל ההיבטים הרפואיים, הכספיים והציבוריים. על פי נתוני משרד הבריאות, מספר המבוטחים הכולל הגיע בשנת -2011. ל-5.7 מיליון איש, כ-75% מחברי קופות החולים.

שאר חברי הקופות, שאינם מבוטחים בביטוח משלים, שייכים בדרך כלל לשכבות החלשות ולמגזר הערבי. עיקר ההוצאות הרפואיות והתשלומים היו על ניתוחים ובחירת רופא מנתח בארץ (למעלה מ40 אחוזים מסך ההוצאות), ואחריהם – על חוות דעת רפואית שנייה, על בדיקות הריון ולידה, על רפואת שיניים, על תרופות (לפי החלטת ממשלה מלפני חמש שנים, אסור לכלול בביטוחים המשלימים תרופות המוגדרות "מצילות חיים") ועוד.

ביטוח משלים – לא בטוח שתקבל את הטוב ביותר

במצבים בהם החולה מבקש לקבל את הטיפול הטוב ביותר ולעתים גם בחו"ל, מתחיל ניגוד עניינים מובנה בין החולה אשר מעוניין בטיפול הרפואי הטוב ביותר לבין הקופה אשר לא מעוניינת לממן את הטיפול. במקרים אלה הקופה לרוב מכוונת את החולה לפתרון בתוך יכולות הקופה ובמסגרת התקציב שלה.
לאחרונה נתקבלו מקרים רבים של חולים שבשל חוסר ניסיון מספק בישראל, בחרו לבצע הניתוח או הטיפול הרפואי בחו"ל. עלות הטיפול היה מאות אלפי שקלים ובבואם לתבוע את הביטוח המשלים נתקלו בסבך ביורוקרטי אשר מנע מהם קבלת עלות הטיפול חזרה למרות השנים הרבות בהם היו מבוטחים בביטוח המשלים היקר ביותר של קופת החולים שלהם.

למה לא מספיק רק ביטוח משלים בקופת החולים?

הרצון של המטופל בקבלת טיפול רפואי מקצועי ומהיר לעתים מתנגש עם הרצון של קופות החולים למזעור הוצאות. מזעור ההוצאות מתבצע על ידי ניסוחים לא ברורים בתקנון, ביורוקרטיה ענפה וסבך משפטי. פועל יוצא של מצב זה הוא שבאירועי "שיגרה" לרוב, הדברים מסתדרים. הבעיות קורות כאשר נתקלים במקרי קיצון בהם נדרשת מומחיות רפואית אשר לא בנמצא בארץ או בשימוש בטכניקות רפואיות או ציוד ייחודי אשר לא בנמצא. דרישת ייחודיות הטיפול במקרים אלה גורמת לכך שעלות הטיפול תהיה גבוהה ביותר – לעתים עלול להגיע למאות אלפי שקלים.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

כיצד ניתן להתכונן פיננסית לאירוע בריאותי קשה?

ברמה הפיננסית הטהורה, לרוב המשפחות בישראל אין את האפשרות להעמיד בזמן אפס סכומי עתק שכאלה ולכן אנו נחשפים מעת לעת לסיפורים קורעי לב על אדם שנזקק לניתוח דחוף אשר ניתן לבצע רק בחו"ל ומתארכות לטובתו התרמה.

לגישתנו: מה שלא ניתן לחסוך אליו – יש לבטח.

זה בדיוק המקרה של ביטוח בריאות פרטי. כל מטרת ביטוח הבריאות הפרטי הינה לדאוג ליקירינו להגנה פיננסית במקרה של קטסטרופה רפואית. חלילה בקרות מקרה ביטוח, נרצה להעניק ליקירינו את ההגנה הרפואית הטובה ביותר האפשרית. קיום ביטוח הבריאות הפרטי עשוי לאפשר זאת.
עלות ביטוח שכזה יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים בחודש ואף בכמה עשרות – משהו שניתן לשלב בתקציב – בניגוד להוצאה חד פעמית של מאות אלפי שקלים.

כיצד בוחרים את תכנית הביטוח המשתלמת ביותר למשפחה?

חברות הביטוח בישראל, מציעות תכניות ביטוח בריאות רבות ומגוונות ובעלויות שונות. ריבוי התכניות מצריך עזרה של מומחה. במרכז הישראלי לחיסכון מחלקת בריאות שתוכל לסייע לכם להתאים את המעטפת הביטוחית הטובה ביותר לצורכיכם האישיים. כי דבר שלא ניתן לחסוך אליו – יש לבטח.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח בריאות פרטי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם