הבנק הבינלאומי הכריז מלחמה על קופת גמל להשקעה

פורסם:

על פי פרסום בכלכליסט הבנק הבינלאומי יעשה מאמץ לבלום את יציאת הכספים המנוהלים דרכו לטובת קופת גמל להשקעה

הבנק הבינלאומי מעוניין לעצור את המגמה בה לקוחות הבנק זולגים ומעבירים את כספם לטובת ניהול הכסף תחת פלטפורמת קופת גמל להשקעה בבתי ההשקעות וחברות הביטוח. על פי הפרסום מעונין הבנק לתת מעטפת של סבסוד המס בצורה כזו שתיתן מוטיבציה לחוסכים והמשיקים לא לעזוב את ערוצי החיסכון וההשקעה של הבנק. על הפי הפרסום הבנק מעוניין לתת ללקוחות אשר ישאר בין 5-7 שנים החזר על תשלום חלקי של המס ההכנסה עבור הרווחים בערוצי החיסכון וההשקעה.

למה הבנקים מפחדים מקופת גמל להשקעה?

אחד הבעיות של הבנקים בתחום החיסכון וההשקעה מתחילה בשנת 2005 מועדת בכר. מאז ועד היום קופות הגמל מנוהלות בבתי ההשקעות והבנק לא יכול לייצר רווח בתחום הזה פרט לעמלת ניהול שגובה מחלק מבתי ההשקעות. בשנים האחרונות חברות הביטוח השכילו לעשות ופיתחו את פוליסת חיסכון בחברת ביטוח אשר היוו תחליף רציני לניהול תיקי השקעות ותוכניות חיסכון בנקאיות. לפני 4 שנים החליטו במשרד האוצר להחזיר את קופות הגמל במתווה חדש – קופת גמל להשקעה – אשר גרמו למיליארדי שקלים לנהור החוצה מהבנקים. כרגע הבנקים מנסים לעצור את הנהירה ההמונית של החוסכים על ידי מתן הטבות ותמריצים אך הדבר לא יהיה מספק אודות לסביבת הריבית האפסית הנהוגה כיום במשק.

מעוניינים לקבל יותר מידע אודות פוליסות חיסכון וקופות גמל להשקעה? צרו איתנו קשר ומומחה חיסכון והשקעה מצוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לעזור.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם