תוכנית חיסכון: איפה הכי נכון לחסוך ולהשקיע בשנת 2024?

פורסם:

בין אם התחלתם כבר לחסוך ולהשקיע או שאתם שוקלים לפתוח תוכנית חיסכון ומעוניינים להשקיע את כספכם, בוודאי תסכימו איתנו שמחקר נכון בבחירת אפיק החיסכון וההשקעה הוא חיוני מאוד – בטח ובטח בתקופה זו. לכן, ביקשנו מצוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון להביא לכם מס אפיקי חיסכון והשקעה מובילים לשנת 2024 שבשימוש נכון ניתן יהיה להפיק מהם ערך רב.

עם יד על הלב, כמה אתם מרגישים שהכסף שלכם עובד בשבילכם? אם התשובה שלכם היא, לא מספיק! אז המדריך הזה יכול לעזור לכם לכוון את תוכנית החיסכון שלכם לאפיק השקעה שיניב לכם הרבה יותר עבור הכסף שלכם בשנת 2024. לפני הכל, חשוב לנו להזכיר לכם שכל השקעה ולא משנה איזה, תמיד יהיה בו אלמנט של סיכון. אך אם לא תסכימו להשקיע בסיכון מסוים, "הבטוח" הוא שלא תעשו כלום ותמשיכו לעבוד קשה עבור גידול ההון שלכם. את הסיכון ניתן לחשב, ולכן חשוב לנו שתחפשו את אפיק ההשקעה שמתאים לכם ותתאימו לו את רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. הכנו עבורכם את אפיקי החיסכון וההשקעה הכי טובים לשנת 2024 שכל אחד יוכל לבחור את הכי מתאים לו.

תוכנית חיסכון בבנק: אפיק מסוכן או בטוח?

אם אתם כבר מכירים את התופעה הבנקאית, ממליצים לכם לדלג להמשך הכתבה להסבר על אפיק חיסכון והשקעה בקופת גמל להשקעה – פשוט חבל על הזמן שלכם 🙂

אפיק החיסכון הכי פופולרי שקיים היום הוא אפיק החיסכון בבנק, בנק ישראל מפרסם כי מאות מליארדי שקלים של הציבור הישראלי מושקעים בתוכנית חיסכון בבנק ובפיקדונות שונים אשר צוברים ריבית הפסדי, מה הסיבה שהציבור הישראלי בכל זאת מסכים לחסוך בבנק? התשובה ברורה, מחסום פסיכולוגי של הציבור! אנחנו נסביר, אדם שעבד קשה כדי להרוויח את כספו מפחד שלא יפסיד את עמלו, הוא מוכן לא להרוויח אך בטח לא להפסיד! והמקום הבטוח ביותר לכך מבחינתו הוא בבנק. כולנו נולדנו ולמדנו שהבנק הוא מקום בטוח, יש כספת גדולה וכל הכספים שלנו מוגנים שם. אומנם כך? בשנים האחרונות אנו מדברים יותר יותר על חינוך פיננסי ומנסים להקנות לילדנו כמה שיותר מחינוך זה, המידע שזורם ברשת אודות התנהלות פיננסית נכונה מגיעה מהסיבה שלבנקים לא היה כל אינטרס שנבין בהתנהלות פיננסית ובכך הרווח שלהם רק הלך וגדל. הציבור "תקע" את כספו בבנק, שיגר ושכח – העיקר שיהיה בטוח!

מאלפי שיחות שניהלנו הגענו למסקנה ברורה, המחסום הפסיכולוגי הוא מאוד מסוכן! שכן אם טיפה מחשבה ושיקול נכון של הסיכון, מרבית הציבור היה מתפתח ומגדיל את הונו בטח שמדובר על חיסכון והשקעה לטווח ארוך. הסיכון שיש בחיסכון בבנק הוא במקרה בו תרצו להגדיל את הריבית שאתם מקבלים, במקרה כזה יבקש מכם הבנק לוותר על נזילות לשנים רבות ובתמורה יעניק לכם ריבית "טובה יותר". הסיכון הוא במקרה שתצטרכו את הכסף לפני הזמן, שם יבקש הבנק שתוותרו על הריבית כמעט לחלוטין או שיציע לכם הלוואה "בתנאים טובים" דבר שיגדיל את הסיכוי שתפסידו את כל הריבית שתקבלו בחיסכון ובכך בזבזתם זמן יקר. בנוסף, אנו בתקופה של אינפלציה, הבנק לעולם לא יציע לכם ריבית מספקת כדי להדביק את קצב האינפלציה ובכך יגרום לכם לשחוק את ערך הכסף שלכם. אם הבנתם שהחיסכון בבנק הוא לא בשבילכם, אפשר לעבור לחשוב על אפיקי חיסכון והשקעה חיצוניים ובדיוק בשביל זה ערכנו עבורכם את אפיקי החיסכון והשקעה הטובים ביותר לשנת 2024.

קופת גמל להשקעה: אפיק חביב בטח לטווח ארוך

קופת גמל להשקעה חזרה אלינו לפני מספר שנים בכל תרועה רמה. חשוב להבין, קופת גמל להשקעה שונה מקופת גמל שהיו נהוגות בעבר. אנו נדבר על קופת גמל להשקעה החדשה ונזכיר את היתרונות והחסרונות בהשקעה באפיק זה. נתחיל ביתרונות שיש בחיסכון בקופת גמל להשקעה, באפיק השקעה זה ניתן לחסוך לכל מטרה, חיסכון לילדים, חיסכון לגיל פרישה או אפילו סתם חיסכון "שיהיה כסף בצד". היתרון האפיק זה שהוא מנוהל ומושקע בשוק ההון הישראלי והעולמי.

חיסכון והשקעה בקופת גמל להשקעה הוא מאוד דומה בהתנהלותו לחיסכון בקרן השתלמות או קופת גמל ובנוי ממספר מסלולי השקעה לפי רמות סיכון, ככל שטווח החיסכון הוא ארוך יותר תוכלו להשקיע ברמת סיכון יותר גבוה וזאת מהסיבה ששוק ההון יודע להניב בטווח הארוך תשואות גבוהות וככל שתצמצמו את טווח החיסכון כך יהיה חכם אם תורידו את רמת הסיכון בקופת גמל להשקעה. יתרון שהוא גם די בעייתי לדעתנו הוא הנזילות של הכספים, מניסיון כבר ראינו אנשים שהתלהבו בהתחלה מהתשואות ולא הקשיבו להמלצות איש המקצוע, הבטיחו לעצמם שטווח ההשקעה שלהם בחיסכון בקופת גמל להשקעה הוא ארוך, אך כשהגיעו הירידות הם נלחצו ופדו את כספם או לחלופין פתאום הם צריכים את הכסף לשימושים אחרים ופדו גם בתקופות קשות בשוק ההון – טעות בתכנון ובבניית אסטרטגיית ההשקעה והחיסכון.

הבונוס בקופת גמל להשקעה הוא אם הצלחתם להתאפק ולחסוך את כספכם עד לגיל 60, שם המדינה מעניקה לכם את האפשרות לקחת את כספכם כקצבה חודשית ובתמורה תקבלו פטור ממס על הרווחים שהצלחתם להניב בקופת גמל להשקעה. הבעיה העיקרית בחיסכון והשקעה בקופת גמל להשקעה הוא המגבלה בהקפדה של 79,005.69 ש"ח בשנה בלבד – מעודכן לשנת 2024.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

פוליסת חיסכון בחברת ביטוח: אפיק ההשקעה הכי פופולרי בישראל

בשנים האחרונות אפיק החיסכון וההשקעה הכי פופולרי הוא פוליסת חיסכון בחברת ביטוח. בגלל סביבת הריבית האפסית בבנק הציבור הישראלי חיפש אלטרנטיבה לחיסכון והשקעה ושנים לפני שקופת גמל להשקעה חזרה, פוליסת חיסכון בחברת ביטוח היתה האלטרנטיבה היחידה.

הציבור הישראלי משקיע עשרות מליארדים בשנה בפוליסת חיסכון בחברת ביטוח והסיבה הוא כוחו החזק מול אפיקי השקעה אחרים. היתרונות בפוליסת חיסכון והשקעה מגוונים מאוד, אחד היתרונות המהותיים הוא בנכסים הבלתי סחירים שיש באפיק ההשקעה זה ולדוגמה ניתן את אפיק ההשקעה והחיסכון של חברת הראל העונה לשם "הראל מגוון" שמלבד השקעה בשוק ההון משקיעה הראל גם בתשתיות ובנכסי נדל"ן מסחרי בארץ ובעולם, זאת כדי לייצר תשואה עודפת לחוסכים.

ישנם יתרונות נוספים בחיסכון והשקעה בפוליסת חיסכון בחברת ביטוח לדוגמה, אי מגבלה על סכום הפקדה. שלא כמו קופת גמל להשקעה תוכלו להשקיע בפוליסת חיסכון כמה שרק תרצו. תוכלו לשלב הפקדה חד פעמית עם הפקדה חודשית קבועה או כל אפשרות אחרת שתרצו. בנוסף, מסלולי ההשקעה הם רבים וניתן לתכנן את רמת הסיכון באופן שהכי מתאים ללקוח. כל מעבר בין מסלול למסלול הוא דיגיטלי ומהיר ובטח לא מדובר באירוע מס. חברות הביטוח מציעות פלטפורמה דיגיטלית למעקב על ידי הלקוח ומציעות ממשק ידידותי בו הלקוח יוכל לבצע פעולות עצמאית – ממש כמו באתר הבנק.

p2p פלטפורמת השקעה אלטרנטיבית: חיסכון והשקעה מעולה בזמנים קשים

בזמן האחרון אנו עדים ליותר ויותר פלטפורמות השקעה אלטרנטיבית כדוגמת השקעה בהלוואות חברתיות. התחום הזה הוא די חדש אך תופס תאוצה מאוד חזקה שכן הפלטפורמה דומה מאוד למה שקורה היום בבנק. נסביר את זה בפשטות, אתם יכולים להעניק הלוואה לאדם שצריך, בתמורה לריבית מסוימת. ככל שההלוואה יותר מסוכנת כך הריבית יותר גבוה, פשוט? ממש לא!

חשוב מאוד לתכנן נכון את ההשקעה בהלוואה ובבחירת מסלול ההשקעה כדי למקסם טוב יותר את הריבית לפי רמת הסיכון שמתאימה לכם. ככל שתתכננו נכון את רמת הציפייה שלכם, כך תצליחו להגדיל את הריבית שתקבלו. באופן אישי אנחנו עוקבים אחר חברה אחת בשם "Tarya" שהיא פלטפורמה שנכנסה לשוק לפני מספר שנים ומצליחה להניב ללקוחות שלנו ריבית מעולה ללא שום קשר למה שקורה בשוק ההון. לאחרונה, הצלחנו לייצר ללקוחות שלנו מסלול מותאם ומאוד בטוח המבטיח ריבית מעולה ברמת סיכון נמוכה ומגובה בשעבוד נדל"ן – מסלול זה מוענק בלעדית רק ללקוחות המרכז הישראלי לחיסכון. הריבית בפלטפורמה הזו יכולה לנוע בין 4% בשנה במסלול הסולידי ועד 9% בשנה במסלול היותר אגרסיבי. כמובן שגם כאן, החברה בנתה ממשק ידידותי שכל לקוח יוכל לעקוב אחר כספו ולבצע פעולות ממש כמו באתר הבנק שלכם.

האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. המידע האמור במאמר לעיל הינו נכון למועד פרסומו ועשוי להשתנות מעת לעת.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם