הפקדות סוף שנה לעצמאים 2012

פורסם:

שיטת המס בישראל מעודדת חסכון פנסיוני, הנוסחה הבסיסית מבוססת על ויתור נזילות לחוסך תמורת קבלת הטבות מס מהמדינה בעת ההפקדה.
עצמאי בניגוד לשכיר, כשמו כן הוא – עצמאי. אם החוסך העצמאי לא ידאג לעצמו, אין מעסיק שיעשה זאת עבורו ולכן חובת כל עצמאי במסגרת ניהול עסקיו גם לדאוג לעצמו לכיסוי ביטוחי הולם ולחיסכון פנסיוני.

בעריכת התכנית הפנסיונית רצוי להיעזר באנשי מקצוע על מנת להתאים את תזרים המזומנים ליכולות העצמאי תוך ניצול מקסימום הטבות מס אפשריות.

למה מפקידים לתכנית פנסיונית בסוף שנה?

מכיוון שהמיסוי בישראל הוא קלנדרי (ינואר עד דצמבר), ההתייחסות היא להפקדות שנעשו בתוך השנה הקלנדרית ללא משמעות לתאריך ההפקדה. בנוסף, מרבית העסקים לא יודעים בתחילת השנה לחזות כיצד תתפתח לה השנה מבחינת רווחים והכנסות ורק בסוף השנה יודעים להעריך תמונת מצב אמתית מסיבות אלו עצמאים רבים בוחרים לדחות את ההפקדות לסוף השנה – על מנת שהטבת המס תיספר להם לגבי כל השנה.

סוגי הטבות מס לעצמאי בהפקדה לתכנית פנסיונית

ישנם שני סוגי הטבות מס הניתנים בעת ההפקדה:

  1. זיכוי – הפחתה של סכום המס לתשלום, לרוב 25% או 35% מהסכום שמופקד לתכנית בתנאים מסוימים.
  2. ניכוי – הפחתה של הסכום שמופקד לתכנית מהסכום החייב במס. שווי ההטבה הוא הסכום המותר בניכוי כפול המס השולי.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

תכניות רלוונטיות להפקדה בסוף שנה

התכניות הרלוונטיות להטבות המס הינן תכניות ריסק (ביטוח חיים), אבדן כושר עבודה, ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות.
ברוב התכניות הטבת המס הבסיסית מבוססת על זיכוי במס אך טעונה תכנון של אנשי מקצוע ושונה מעצמאי לעצמאי.

התכנית הפופולרית ביותר היא קרן ההשתלמות לעצמאים.

יתרונות קרן השתלמות לעצמאי

לכל אדם מן השורה קרן ההשתלמות מספקת אפיק חיסכון רווחי במיוחד הודות לפטור ממס על הרווחים הגלום בה. מעבר לכך קרן ההשתלמות הופכת לנזילה לאחר 6 שנים לרוב והכספים המושקעים בה נהנים מאפקט הריבית דריבית.

קרן השתלמות מאפשרת למשקיע לבחור במגוון רחב של מסלולי השקעה ולהתנייד ביניהם ללא שיחשב הדבר כאירוע מס.

הטבות בלעדיות לעצמאים:

  • ותק – גם אם עצמאי פותח קרן השתלמות בדצמבר, מכירים לו לותק את סוף החודש הראשון של אותה שנת מס קלנדרית. דהיינו – עצמאי מקבל "קיצור פז"מ" של כ 11 חודש.
  • הטבת מס בהפקדה – חלק מסכום ההפקדה הוא הוצאה מוכרת עבור העצמאי.

דוגמה לניצול הטבת מס לעצמאי בקרן השתלמות

עצמאי יכול להפקיד (נכון לשנת 2012) עד לתקרת הכנסה קובעת של 255,000 ₪ בשנה. שווי ההפקדה המקסימלית להטבות מס הינה 7% מתוך סכום זה אשר שקולים ל-17,850 ₪ אשר נדרש להפקיד העצמאי.
אותם 7% מתפלגים ל 2.5% אותם צריך להפקיד העצמאי על מנת ש4.5% הנותרים יוכרו לו כהוצאה מוכרת. במספרים: את 6,375 השקלים הראשונים מפקיד העצמאי כדי לקבל את 11,475 הנותרים כהוצאה מוכרת.
את 11,475 השקלים מכפילים במס השולי של העצמאי ומגיעים להטבת המס לאדם זה. הסכומים המדויקים שונים מאדם לאדם ומעסק לעסק. על מנת לנצל את הטבות המס ולמקסם תועלות יש להיעזר באנשי מקצוע.

איך מצטרפים לקרן השתלמות עצמאי?

אפיק החיסכון הטוב ביותר לעצמאי הוא ללא ספק קרן השתלמות. כדי לבחור את  קרן השתלמות הטובה ביותר בשבילך מומלץ להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום החיסכון הפנסיוני. המרכז הישראלי לחיסכון מומחים בתכנון חיסכון בקרן השתלמות ישמח להעניק לכם את השרות הטוב ביותר ולהתאים את החיסכון בדיוק לצרכים האישיים שלך בעלות הוגנת ובשקיפות מלאה. במרכז הישראלי לחסכון ידע רב וניסיון מוכח בסיוע לעצמאים בהפקדות סוף שנה – אתם מוזמנים להיעזר בנו גם השנה.

עצמאי יקר, אתה מוזמן למלא את פרטי ההתקשרות ואחד מנציגינו יחזור אליך בהקדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון פנסיוני

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם