כיצד להתמודד עם הדרישות התובעניות של ילדיכם המתבגרים?

פורסם:

כל הורה לנער/ה מתבגר/ת, מכיר את הדרישות הכספיות התובעניות הנלוות לגיל ההתבגרות, זה מתחיל מדרישה להצטייד במותגי האופנה וההנעלה המובילים ביותר, ממשיך בדרישה התובענית לרכישת גאדג'טים ומכשור אלקטרוני מתקדם ומגיע עד לדרישה להחלפת פריטי הריהוט בחדרו של הנער המתבגר באופן תדיר.

הדרישות הכספיות לאורך תקופת גיל הנעורים נאמדת במאות אלפי שקלים בממוצע, כאשר הדרישה של בן/בת הנוער, נובעת בין היתר מהצרכים החברתיים האופייניים לגילאים אלו. על מנת להתמודד עם היקף ההוצאות והדרישות הכספיות לאורך תקופת גיל ההתבגרות של ילדיכם, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מכם ליישם מספר עקרונות של חינוך פיננסי לבני הנוער.

עקרונות החינוך הפיננסי לבני הנוער

לבני נוער, בניגוד לילדים בגילאים קטנים יותר, ישנן דרישות ספציפיות המותאמות לסביבה החברתית בה הם גדלים ובהתאם לקודים ההתנהגותיים של סביבה זו. לצורך יישום עקרונות החינוך הפיננסי לילדיכם המצויים בשלבי גיל ההתבגרות (גילאי 13 ואילך), אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה לנהל עימם שיחה עניינית בנוגע למצבכם הכלכלי. בניגוד לילדים בגילאים קטנים יותר, בני הנוער מודעים היטב למקור הכסף ואופן השימוש בו, ולכן השיחה יכולה להתנהל ברמה העניינית התואמת באופן המדויק ביותר את מצבכם הכלכלי.

דבר נוסף אותו מומלץ ליישם הוא הנחלת ערכים של עבודה ותגמול, ולצורך כך, אנו ממליצים לכם לתגמל את ילדיכם לאורך כל תקופת הנעורים בהתאם לאופן השקעתם בלימודים, בעבודות הבית וכדומה. במידה וילדיכם הינם בני 16 ואילך, אנו ממליצים לכם להסב את תשומת ליבם למודעות דרושים שונות היכולות להתאים להם, לרבות, עבודות שמרטפות, עבודה במסעדות מזון מהיר וכדומה.

במידה ואתם מעניקים לילדיכם דמי-כיס ברמה השוטפת, אנו ממליצים לכם להגביל את גובה דמי הכיס לסכום שנתי אותו תחלקו לסכום קבוע לכל אחד מחודשי השנה. הקפידו שלא להעניק לילדיכם מעבר לסכום אותו הגדרתם מראש, וזאת לצורך הקניית משמעות צרכנית לילדיכם. למדו אותם כיצד לרכוש באופן צרכני נכון וכיצד לקיים את הליכי הרכישה המבוצעים על ידם.

טיפ לחינוך פיננסי ולחיסכון לילדים

במסגרת הענקת דמי הכיס לילדיכם, אנו ממליצים לכם להציע לילדיכם בגיל הנעורים הצעה שהם לא יוכלו לסרב לה: הציעו להם להפריש אחוז מסוים מדמי הכיס לטובת חיסכון אותו הם יצברו אליכם ובסוף השנה תעניקו להם את כספי החיסכון פי שתיים (כלומר על כל שקל שהם יפקידו לתוכנית חיסכון אצלכם אתם תוסיפו שקל נוסף). מהלך זה יעניק לילדיכם משמעת עניינית בכל הנוגע לחשיבות החיסכון בחיים.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם