חינוך פיננסי – המשפחה מתרחבת וההוצאות בהתאם

פורסם:

התרחבות המשפחה זהו אירוע משמח, ילד חדש מגיח אל העולם ומגדיל במעט את התא המשפחתי שיצרנו. אירוע מרגש זה יכול להיות כרוך בהוצאות או שינויים שמשפיעים גם על התחום הפיננסי של הבית ולכן לצד החיוך שלא יורד מהפנים, יש לדעת להתכונן נכון.

הנה כמה עצות איך להתכונן לרך הנולד ..אה ושיהיה במזל טוב 🙂

  •  כבר בשלב ההיריון חשוב לשבת ולחשוב איך הגדלת התא המשפחתי ,תשנה את המאזן הכלכלי של המשפחה. בתקופת חייו הראשונה צריך התינוק ציוד רב שלא תמיד ניתן להעביר מאח לאח, למשל במקרה שיש לכם בבית בן ונולדה לכם בת, ולכן חשוב להבין מה צריך לקנות, מה אפשר להשאיל היות והשימוש בו קצר ובכלל איך תוכלו להוציא כמה שפחות. תינוק גדל ומשתנה מהר מאוד, זכרו זאת.
  • אם לאחר חופשת לידה אחד ההורים מחליט להישאר עוד קצת עם התינוק ולא לשים אותו במסגרת או בטיפול של מישהו אחר, כל יחידת הבית צריכה להיערך למצב החדש. מעבר ממשפחה של שתי הכנסות להכנסה אחת, יכולה להיות מאוד משמעותית ולעיתים מצריכה וויתורים, גם אם מדובר בתקופה קצרה. אל תכנסו אל העניין בקלות ראש ושימו לב שאתם מתכוננים כראוי לגישה שלכם לחיים.
  • תינוק חדש זהו זמן מצוין לפגוש את סוכן הביטוח ולראות איך ניתן לצרף את הרך הנולד לפוליסה קיימת ולהתחיל לדאוג לו, כמו לכל בני המשפחה, כבר מגיל צעיר. כיום חברות הביטוח מבינות את החשיבות של ביטוח משפחתי ויכולים להציע פוליסה מתאימה עם כיסויים רלוונטיים לתינוק חדש.
  • תקצבו מחדש את סעיף הקניות במאזן המשפחתי שלכם, מחקרים מראים שאחת ההוצאות שגדלות באופן משמעותי עם הופעתו של תינוק חדש, זו ההוצאה על קניות. פתאום צריך מטרנה, טיטולים, משחות, סבונים ומה שהכרתם מילד גדול יותר, כבר לא תקף.
  • על מנת להבטיח לרך הנולד כסף עתידי לכל מני אירועים מיוחדים, מומלץ להתחיל לחסוך כמה שיותר מהר. ככל שתשימו מוקדם יותר סכום כסף כלשהו, כך יהיה לכם יותר. העובדה שתתחילו מוקדם, תאפשר לכם לשים סכום קטן, כזה שלא יפגע בתקציב המשפחתי ולאט לאט תגדילו את הסכום.
  • אל תצמצמו את סעיף ההוצאות האישיות או הזוגיות, דווקא בתקופה כזו של אחרי לידה, שינויים הורמונליים ושינויים בתא המשפחתי, חיוני להקדיש גם זמן וגם כסף לדברים שגורמים לכם הנאה, יחד וכל אחד לחוד. הורים רבים שוכחים זאת ולכן, גם אם זה נראה לכם מיותר, בהתאם ליכולת מחושבת, צאו לבלות ותדאגו לעצמכם.

תכנון תקציב המשפחה עם המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מעניק הכוונה ראשונית חינם לקהל לקוחות המעוניינים לתכנן נכון את תקציב המשפחה. במסגרת השרות אנו מעניקים בכוונה נכונה בניהול תקציב המשפחה תוך מתן דגש למעטפת ביטוחית ותכנון תוכניות חיסכון לכל מטרה.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם