חינוך פיננסי – מתי עדיף לחסוך ומתי עדיף לבטח?

פורסם:

כל אחד מאיתנו רוצה להיות מוכן לאירועים או מצבים שדורשים הוצאה כספית משמעותית כך שגם במקרה שנצטרך כסף או סיוע, כאן ועכשיו, לא תהיה לנו בעיה להמשיך ולנהל חיי שגרה יציבים. נשאלת השאלה, מתי עדיף לחסוך, מתי עדיף לבטח ואיך נחליט מה מתאים לנו?

איך להסתכל על חיסכון

חיסכון אומר שאנחנו מעבירים כל חודש סכום מסוים מההכנסה הקבועה שלנו, לתוכנית חיסכון מוגדרת מראש, כך שבסיומה של תקופה מצטבר לנו הון מסוים, אותו ניתן לממש. יש כל מני סוגים של חסכונות, חיסכון מטרה- כסף שמיועד למשהו מוגדר כמו אירוע גדול, טיול או לימודים וחיסכון כללי, לו בדרך כלל אין איזו מטרה והוא נחסך על מנת שיהיה לנו משהו בצד. יש גם חיסכון שנועד להשקעה, כסף שאנחנו רוצים להפיק ממנו רווח ולא רק לחסוך אותו.

אם לכסף יש מטרה, זה אומר שהוא לא פנוי או לפחות נעדיף לא לממש אותו, במקרה שתהיה פגיעה בהכנסה הקבועה שלנו, עקב מחלה או חוסר יכולת להשתכר ולכן מבחינה זאת הוא כמו לא קיים. במקרה כזה, אנחנו צריכים לשקול לעשות ביטוח לאירועים חריגים שאולי יכולים להתממש.

איך להסתכל על ביטוח

כשמדובר בביטוח, מדובר בפרמיה קבועה שאנו משלמים כל חודש, על מנת שבמידת הצורך נוכל לממש את הפוליסה שיש ברשותנו. זה יכול להיות ביטוח שמעניק לנו פיצוי כספי חד פעמי או סיוע כזה או אחר, כל סוג ביטוח והדרך שלו.
כשיש לנו תוכנית ביטוח, אנחנו יכולים להיות שקטים שברגע האמת לא נהיה לבד ויהיה מי שיעמוד לצידנו ויסייע לנו לצלוח את התקופה הכלכלית הלא פשוטה הזו. נכון, לא כל ביטוח ממומש בסופו של דבר, אבל חלק מהעניין זה לרכוש שקט נפשי שאם וכאשר, לא נצטרך לגייס כסף או לגעת בחסכונות שעמלנו כל כך לשים בצד.

הנחת המוצא שלכם צריכה להיות שכל מה שלא ניתן לחסוך עליו, צריך לבטח!

משפחה ממוצעת לא יכולה לחסוך מספיק כסף לבצע השתלה בחו"ל או להמשיך לקיים משפחה אחרי לכתו של המפרנס העיקרי. אם חלילה תעמדו במצב כזה, סביר להניח שתמצאו את עצמכם בבעיה פיננסית מתמשכת.

יש אנשים אשר נוקטים בשיטה של שמחות עליי, קשיים עליהם. הם חוסכים לאירועים מיוחדים במשפחה מטיול ועד החלפת דירה או רכישת רכב חדש ודואגים לבטח את בני הבית בביטוחים אשר נועדו לתת כיסוי במקרה של פגיעה בהכנסה. גם פה, הביטוחים צריכים להיעשות בחוכמה, לכסות את כל האופציות, אך לא להציג את אותו כיסוי בווריאציות שונות.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

טיפ קטן מהמרכז הישראלי לחיסכון

במידה ויש לכם חיסכון פנוי, בדקו האם הוא מספיק על מנת לספק לכם את אותה רמת חיים כיום, לתקופה של כ- 6 חודשים, מדובר בתקופת זמן ממוצעת בה נאלצת משפחה להתמודד עם שינויים, במקרה של פגיעה בהכנסה החודשית.

רוצים עוד טיפים? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח להעניק לכם הכוונה פיננסית וראייה מרחבית על ניהול הסיכונים והכפסים בתא המשפחתי. אנו מזמינים אתכם לקבל תכנון פיננסי מלא עם צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם