חינוך פיננסי לילדים – האחריות שלנו לחופש הכלכלי שלהם!

פורסם:

חינוך פיננסי לילדים –כיצד? בשורות הבאות תוכלו למצוא עצות מעשיות לקידום הנושא אצל ילדיכם.

גם בשנת הלימודים הקרובה לא תמצאו בתכניות הלימוד תכנים המיועדים למטרות הקניית חינוך פיננסי לילדינו. כפועל יוצא מכך, החינוך לנושא הפיננסי מתחיל ונשאר בבית! משרד החינוך אומנם מקדם בשנים האחרונות פעילות חינוכית בתחום הפיננסי בקרב תלמידי תיכון, אך פעילות זו מיושמת במספר מצומצם של תיכונים, וזאת כחלק מפיילוט אותו בוחנים במערכת החינוך. עד להחלת תכנית לימוד מפורטת לכלל ילדי ישראל בתחום החינוך הפיננסי, מוטלת עלינו ההורים האחריות המלאה בנוגע להקניית ערכים פיננסים לילדינו. על מנת לסייע גם לכם בהקניית עקרונות החינוך הפיננסי לילדיכם, צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון, ריכז עבורכם מספר טיפים ועצות בנושא:

  • מהו מקור הכסף ולמה הוא מיועד?- הסבירו לילדיכם (בהתאם לגילם) מהו מקור הכסף וכיצד נעשה בו שימוש על מנת לרכוש מוצרים וחפצים שונים ועל מנת לשלם חשבונות חשמל, טלפון, כבלים וכדומה. את ההסבר מומלץ להמחיש לילדיכם באמצעות משחקים שונים בהם נעשה שימוש בשטרות משחק.
  • חינוך לחיסכון מגיל צעיר-במידה ואתם מעניקים דמי כיס תקופתיים לילדיכם, עודדו את ילדיכם להותיר בידיכם חלק מדמי הכיס וזאת למטרות חיסכון. הסבירו להם אודות פעולת החיסכון ודרבנו אותם ליצירת תוכנית חיסכון לילדים באמצעות הבטחה להגדלת הכסף אותו הם חוסכים אצלכם. מומלץ להציב מטרות תקופתיות לחיסכון וזאת על מנת שילדיכם יוכלו לראות בחיסכון אמצעי להשגת מטרות ויעדים בחיים.
  • תגמלו את ילדיכם בהתאם להישגיהם הלימודיים – בתחילת שנת הלימודים הציבו בפני ילדיכם מערכת תגמול על פי הם יתוגמלו במתנות אטרקטיביות במיוחד בכל פעם שהם יגיעו להישג לימודי כזה או אחר. ניתן ליישם זאת גם במסגרת מעורבות ילדיכם במטלות הבית.
  • חינוך לסדר עדיפויות באמצעות רשימת קניות- הרכיבו ביחד עם ילדיכם רשימת קניות שבועית בסופר, וצאו עימם לסיבוב הקניות השבועי במהלכו הסבירו להם מהי חשיבות ההיצמדות לרשימת הקניות אותה ערכתם. במידה והנכם הורים לבני נוער מתבגרים (גילאי 14ואילך), אפשרו להם לבצע את הקנייה השבועית (בהתאם לרשימה כמובן) באופן עצמאי.
  • לפני הסיבוב המשותף בקניון מציבים גבולות- במידה ואתם הורים לילדים בגילאי 4-10, בטרם יציאתכם לסיבוב משותף בקניון, הגדירו לילדיכם מהי מטרת הביקור בקניון ואף העניקו לכם סכום סמלי של כסף באמצעותו הם יוכלו לרכוש כל דבר העולה על רוחם (וכמובן תואם את התקציב אותו הענקתם להם).

חינוך פיננסי לילדים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישאלי לחיסכון מכיל אנשי מקצוע מתחום הפיננסים וניהול הסיכונים מהמובלים בשוק. רך חשיבה רציונלית ועניינת מגיעים המומחים לתוצאות מעולות בתחום ניהול תזרים מזומנים וניהול השקעות בכל התחומים, זאת תוך חשיבה על הטוב ביותר היום ודאגה גם ליום המחר.

ליצירת קשר עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון לחץ כאן

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד המסופק כשירות על ידי המרכז הישראלי לחיסכון ואינו מהווה תחליף להכוונה אישית המתחשבת בצרכים ובנתונים האישיים של כל אדם.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם