פשרה בתביעה ייצוגית: מנורה מבטחים פתחה לעמיתיה קרנות פנסיה ללא אישור

פורסם:

לאחרונה פורסם כי "קרן פנסיה מנורה מבטחים" פתחה לעמיתיה באופן אוטומטי קרן פנסיה כללית וגבתה את מקסימום דמי הניהול. בפשרה שהגיעה מנורה מבטחים עקב תביעה ייצוגית הוחלט, כי מנורה מבטחים תפצה את עמיתיה ב – 3 מיליון שקלים

מנורה מבטחים גבתה מעמיתי קרן פנסיה לה נפתחו באופן אוטומטי קרן פנסיה כללית את מקסימום דמי הניהול שניתן לגבות בקרן 6% מההפקדות ו0.5% מהצבירה. לפי נתוני משרד האוצר ממוצע דמי הניהול בקרן הפנסיה של כלל העמיתים עומד על 1.8% מההפקדות ו 0.17% מהצבירה. הפער בין מה שנגבה מהעמיתים לממוצע בקרן הפנסיה יכול להגיע לגביית דמי ניהול של מאות שקלים בשנה. תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט נסרה בפשרה לפיה הולט כי מנורה מבטחים תפצה את עמיתיה ב- 3 מיליון שקלים ותחזר לעמיתים אשר להם נפתחה קרן פנסיה ככלית ללא ידיעתם ותוחזר להם ההפרש בין דמי הניהול המקסימליים שנגבו לבים דמי הניהול שהם משלמים בקרן הרגילה.

רוצים לבדוק את קרן הפנסיה שלכם?

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מעניק לכם אפשרות לערוך מבדק פנסיוני מקיף. במבדק הפנסיוני תוכלו לקבל תמונות מצב עדכנית אודות כל החסכונות הפנסיוניים שלכם ולקבל הכוונה לשיפור המצב הקיים כדי להבטיח עתיד כלכלי בטוח.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם