כל מה שרציתם לדעת על ביטוח חיים – ריסק

פורסם:

ביטוח חיים קלאסי הידוע בכינויו "ריסק" הוא למעשה הביטוח הבסיסי ביותר. מדובר בביטוח חיים אשר מעניק פיצוי כספי במקרה של פטירת אדם. מאמר זה בא לבאר את הסיבות והצרכים לביטוח הריסק, עלויות ותהליכים.

 לקבלת הצעה ייחודית לביטוח חיים המתאים בדיוק לצרככם האישיים, השאירו פרטים ליצירת קשר ולקבלו עד 50% הנחה!

מי צריך ביטוח ריסק?

בבואנו לרכוש ביטוח ריסק עלינו לאמוד את הנזק הכלכלי ממנו אנו מעוניינים להימנע. לרוב מקובל במקרה של הלוואת משכנתא (שהינה הלוואה בסכומי כסף גבוהים) לבטח את בעלי החוב בביטוח חיים, כך שבמקרה של פטירה, החוב לבנק יכוסה. כמו כן, במקרים אחרים בעלי סיכון דומה מקובל לבטח בביטוח חיים.

מהו הסיכון למשפחה עם מפרנס עיקרי אחד? מהי עלות גידול ילד? לכמה שנים צריך לבטח?

יש משפחות בהן ניתן להעריך עלות גידול ילד בכ-2,000 ₪ בחודש וישנן משפחות שבהן עלות הגידול מגיעה גם ל-5,000 ₪ בחודש – בארץ מקובל להעריך שילד נתמך כלכלית עד גיל 21.

ניקח לדוגמה משפחה ישראלית ממוצעת בה אב, אם ושלושה ילדים בגילאי 15, 12 ו-9. לבכור נותרו 6 שנים עד שיגיע לגיל 21, לאמצעי 9 שנים ולקטן 12 שנים – סה"כ 27 שנים של תמיכה כלכלית. נכפיל ב-6,000 ₪ לחודש (על פי 2,000 עלות לראש) ונכפיל ב-12 חודשים. סה"כ קיבלנו סכום ביטוח שנתי של 72,000 ₪ (ל-27 שנים מדובר על קצת פחות מ-2,000,000 ₪).

כיום ישנן תוכניות מגוונות, על ידי תכנון חכם המשלב בתוכו את החיסכון הפנסיוני ניתן לבנות תכנית ביטוח מקיפה תוך חיסכון בעלות הביטוחית וללא פגיעה בכיסוי הביטוחי.

עלות ביטוח הריסק

עלות ביטוח הריסק נקבעת על פי מין המבוטח, סטטוס עישון ומצבו הבריאותי הכולל. ככל שגיל המבוטח מבוגר יותר, כך עלות ביטוח הריסק שלו תגדל. אדם מעשן ישלם יותר מאדם לא מעשן. אדם במצב בריאותי תקין ישלם פחות מאשר אדם במצב בריאותי לא תקין. דברים של מה בכך כמו סוכרת, לחץ דם, כולסטרול עלולים לייקר את עלות הביטוח בעשרות אחוזים.

חשיבות ההצטרפות בגיל צעיר

לא כל אחד יכול להתקבל לביטוח. אדם עם בעיות בריאות עלול להידחות על ידי חברת הביטוח או להתבקש לשלם פרמיה גבוהה. ככל שמתבגרים כך גם לאט לאט הסיכוי להתחיל ולפתח תסמינים של מחלות שכיחות בקרב האוכלוסייה גדל. אדם שהצליח להיכנס לביטוח מגיל צעיר כאשר הוא בריא, יוכל לשמור על הכיסוי הביטוחי שלו גם אם ברבות השנים חלילה יחלה.
מסיבה זו ישנה חשיבות רבה להצטרף לביטוח כבר בגיל צעיר – על מנת שהכיסוי יהיה תקף גם אם מצב בריאותו של המבוטח השתנה ברבות השנים מסיבות אלו ואחרות.
תכנון כיסוי ביטוחי הוא אינדיבדואלי ורצוי להיעזר בבעל ניסיון. אנו במרכז הישראלי לחיסכון מסייעים למשפחות רבות בתכנון המעטפת הביטוחית שלהם. נשמח לסייע גם לכם.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד! האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח חיים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם