ביטוח מחלות קשות – הדרך הטובה להגן על העתיד הכלכלי של המשפחה

פורסם:

מחקר חדש מגלה שחולים במחלות קשות מוציאים בזמן המחלה כ- 70% מההכנסה החודשית בנוסף לירידה חדה בהכנסה. נתונים מדאיגים לצד פתרון מעשי!

במדינה שלנו עדיף להיות עשיר, בטח ובטח אם לקית במחלה קשה, אז הכסף יציל אותך. אותך ואת משפחתך. אבל מה אם אין לך כסף וגם אין לך ביטוח בריאות פרטי מתאים? הסתבכת. מימון הטיפולים וההוצאות היקרות הנוספות יהיה כבד עליך. בכדי להימנע ממצב זה חייבים להיערך בהתאם.

המצב המצער הוא שהמדינה לא מממנת טיפולים יקרים לחולי מחלות קשות וגם לא תומכת כלכלית במשפחות הנפגעות מהתהליך המתיש, הארוך והיקר. מחקר ראשון מסוגו בארץ מראה: אף שישראל היא מדינת רווחה, את תקופת המחלה שלנו המדינה מממנת במידה מסוימת ובסיסית בלבד, ואילו החולה ומשפחתו הם הנושאים בנטל העיקרי והמכביד של ההוצאות בתקופה זו.‭

באמצעות רכישת ביטוח מחלות קשות תוכלו ליהנות מהגנה על עתיד הכלכלי של המשפחה בעלות הוגנת המותאמת בדיוק לצרככם האישיים

מחקר מגלה – מה ההוצאה המשפחתית בזמן גילוי מחלה קשה

את המחקר ערכו ד"ר הדס רוזן, עובדת סוציאלית ומרכזת מחקר של המחלקה לעבודה סוציאלית בבתי החולים של הדסה, ד"ר דליה גלינסקי ולאה אחירון. המחקר הוצג לראשונה בשבוע שעבר, והוא נעשה במימון המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות.

המחקר התחיל כבר בשנת 2005, כהמשך למחקר ייחודי לחולי סרטן. משתתפי המחקר נבחרו כאוכלוסייה מייצגת משלוש מחלות נפוצות: סרטן, מחלות כליות המצריכות דיאליזה וטרשת נפוצה. בכל אחת מהמחלות האלה ובכלל, סל הבריאות מעניק לכל מטופל כיסוי תרופתי ואשפוזי, שהוא למעשה הבסיס של פירמידת ההוצאות. אבל כל מה שנדרש לחולה מעבר לכך משולם לרוב מכיסו – דבר שמביא אלפי חולים ויותר לשבר ולקריסה כלכלית..

במחקר השתתפו 618 חולים שגילם הממוצע 60, 55% מהם נשים, 86% יהודים. 50% מהנבדקים היו בעלי הכנסה חודשית נמוכה מ- 8,000 שקל נטו לחודש. החוקרות בדקו כמה הוציאו החולים ובני משפחותיהם על דברים כמו תחבורה, הטיפול במשק הבית, טיפולים שאינם נכללים בסל הבריאות והוצאה חד-פעמית כבדה של שיפוץ הבית והתאמתו לחולה.

באמצעות שאלונים שחולקו לנבדקים יכלו החוקרים לכמת את עלות ההוצאות השוטפות והחד פעמיות. כך התקבל אומדן של ההוצאות עבור תקופת המחלה, שעמד על כ- 5,000 ₪ בשוטף ועוד כ- 28,500 שקל להוצאות חריגות.

גילוי מחלה קשה הוצאה חד- פעמית גבוהה

הנתון המפתיע היה דווקא ההוצאה החד-פעמית. עד לשנת 2006 נתן משרד השיכון מענק לזכאים להתאמת הבית לחולה. מאז המענק הזה בוטל. חולה שצריך להתקין ידיות בשירותים או מזגן, שאינם נחשבים למותרות נאלץ לעשות זאת על חשבונו.

כך גם לגבי מימון של נסיעות. המדינה מחזירה רק לחלק מהחולים את ההוצאות על נסיעות ורק מחצית מהן. אבל מה לגבי חניה לחולה שאין לו תו נכה? וכיצד אמור חולה בטרשת נפוצה, שבקושי הולך, להגיע ממגרש החניה של בית החולים למרפאה? זה מונע נגישות גם לטיפולים שכן ניתנים בסל. למשל, חולי טרשת נפוצה זכאים לקבל פיזיותרפיה, אבל כיוון שהנסיעה אינה ממומנת, חלקם מוותרים על הטיפול החיוני הזה ההוצאות שנובעות ממחלת אחד מבני המשפחה לא מסתיימות בהוצאה הישירה לחולה ולטיפולים. במרבית המקרים גם בני הזוג של החולים מפסיקים לעבוד זמנית ומתגייסים לטיפול ביקיריהם. כך, שמשפחה חווה ירידה תלולה בהכנסה. הדבר מוביל למצב שעלות ההוצאות הנלוות למחלה בישראל עומדת על כ‭70%-‬ מכלל ההכנסה החודשית הממוצעת והחמור מכך הוא שכתוצאה מהעלויות הכבדות ‭21%‬ מכלל החולים שנבדקו בחרו לוותר על טיפול תרופתי או על בדיקות ושירותים שונים.

באמצעות רכישת ביטוח מחלות קשות תוכלו להנות מהגנה על עתיד הכלכלי של המשפחה בעלות הוגנת המותאמת בדיוק לצרככם האישיים

מהמחקר עלה במובהק שמחלה, זמנית או כרונית, כרוכה בהוצאות רבות ובאובדן הכנסה לחולים, שמביאים אותם עד משבר כלכלי. במחקר הצבענו על הצורך להתייחס לנטל ההוצאות, שעד היום אין להן כל התייחסות בחוק ביטוח בריאות ממלכתי או בחוקים אחרים. ההוצאות מכבידות על חולים רבים וחותרות תחת עיקרון השוויון. לאור כל זה המסקנה היא שהמדינה צריכה להרחיב את התייחסותה גם להוצאות הנגזרות מהמצב הרפואי, שכיום אין להן כל מענה.
אלא שנכון לעכשיו המדינה לא עושה כך ולא מספקת מענה לחולים במחלות קשות ולמשפחותיהם. הפיתרון נמצא בעשיית ביטוח בריאות פרטי הכולל כיסוי מחלות קשות.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

רוצים לדעת כיצד עושים ביטוח בריאות פרטי הכולל ביטוח מחלות קשות?

צוות המומחים של המרכז הישראל לחסכון עומד לרשותכם בכל שאלה הנוגעת לנושא חשוב זה ויסייע לכם ברכישת ביטוח בריאות הכולל כיסוי מחלות קשות.

לקבלת הצעה ייחודית ובדיקה האם גם אתם יכולים להצטרף לביטוח מחלות קשות השאירו פרטים ונציגנו ישמחו לעמוד לשרותכם.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח מחלות קשות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם