תוכנית חיסכון לילדים – איך חיסכון לילדים עוזר להבטיח עתיד כלכלי

פורסם:

ביום שהחלטנו שהגיע הזמן לממש את הזוגיות ולהרחיב את המשפחה, מתחילות הדאגות והמחשבות. מה יהיה איתנו מבחינה כלכלית? ויותר חשוב, מה יהיה עם עתיד ילדינו? התשובה איננה ברורה ודי מעורפלת, אך דבר אחד יש ביכולתנו לעשות כבר עכשיו – להתחיל לחסוך!

איך מתחילים לחסוך לילדים?

חשוב מאוד בתחילת התהליך להבין את מטרת החיסכון, מה אנו מצפים ומה היעד שהצבנו לנגד עיננו בקבלת הרעיון של פתיחת תוכנית חיסכון. קביעת יעד למטרת החיסכון מהווה מרכיב חשוב מאוד בבניית התוכנית, שכן יעד זה יעזור לנו לקבל שני פרמטרים חשובים בבניית תוכנית החיסכון, זמן וסכום הפקדה חודשי.

מתי מתחילים לחסוך: "חבל שלא עשינו את זה שהילדים היו קטנים!"

תוכניות חיסכון בחברות הביטוח או בבנקים משווקות היום בכל ערוצי המדיה עם שלל הצעות והטבות. כולם מציעים לחסוך כבר מהיום הראשון להיוולדו של הרך, אך לא בהכרח מאוחר אם לא פתחנו תוכניות חיסכון כבר בחדר הלידה. נכון, מומלץ להתחיל לחסוך כמה שיותר מוקדם כדי לקבל זמן חיסכון ארוך, אך אם לא הצלחנו לעמוד ביעד זה – אף פעם לא מאוחר!

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

תוכנית חיסכון לילדים – כמה כסף צריך לחסוך כל חודש?

רבות נשאלת השאלה כמה לחסוך בכל חודש בתוכנית חיסכון לילדים? התשובה לשאלה זו אינה אחידה ותלויה לפי מספר פרמטרים:

  • יעד חיסכון – הבנת המטרה לשמה אנו מעוניינים לחסוך, תעניק לנו את התשובה לכמות הכסף שאנו מצפים לקבל.
  • זמן החיסכון – נקודת הזמן שבא התחלנו לחסוך ומשך הזמן שיש לנו לחסוך תעזור לנו להכין תוכנית מתאימה להגשמת המטרה.
  • ריבית דריבית – רבות דנו בנושא הריבית דריבית, בתקופת זמן ארוכה כח הרבית מתחזק והיכולת למקסם ולהגשים את מטרת החיסכון גבוהה.
  • התמדה – הפרמטר החשוב ביותר בתוכנית חיסכון הוא ההתמדה, כח ההתמדה תלוי בגובה הסכום שאנו יכולים לחסוך. אם נבין שחיסכון היא הוצאה קבוע ולא משתנה נוכל לקבע סכום חודשי שלא יכביד עלינו ועדין יביא אותנו להגשמת המטרה.
  • תכנון – במידה ואתם מעוניינים לחסוך ליותר מילד אחד או ליותר ממטרה אחת, יש לתכנן נכון את התקציב לחיסכון לקבלת התוצאה המצופה.
  • עלויות – נתון חשוב אותו אנחנו צריכים לקחת בחשבון, עלויות החיסכון משתנות וניתנות למיקוח. בחירה מושכלת של תוכנית מתאימה עם עלויות הוגנות יכולה להניב תוצאות גבוהה בעתיד.

לאחר ששכללנו את כל הפרמטרים נדע להציב את סכום ההוצאה החודשית המתאימה ביותר למטרת החיסכון – בכדי לקבל את התוצאה המתאימה ביותר עבורכם מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום חיסכון לילדים.

התחלנו לחסוך לילדים – עכשיו מה עושים?

תוכניות חיסכון לילדים לכל מטרה מאופיין בזמן חיסכון ארוך טווח, לאחר בחירה של תוכנית מתאימה יש לשמור על קשר עם הגוף איתו בחרנו לעבוד. חשוב לזכור לבצע בקרה- נכון נאמר "שגר ושכח" אך אין זה אומר שלא צריך לבקר את התוכנית. בקרה תקופתית של התוכניות והתאמה לתנאי השוק הדינמיים חשובה ויכולה לעזור למקסם את רווחי ההשקעה. למען עתיד כלכלי ושקט נפשי, אל תשכחו לעולם מהכסף שלכם!

בנוסף, חשוב לבחור נציג שיעמוד לרשותכם ברגע שתצטרכו עזרה, שרות הוא דבר חשוב – יש לדעת מי יעניק לנו את השרות ברגע משיכת הכספים שנצברו בתוכנית ומי יענה לנו על שאלות שנשאל בתקופת החיסכון.

טיפ – ללמוד לחסוך כבר בילדות

הורים יקרים, אתם ודאי יודעים שבבית הספר לא מלמדים את הילדים לחסוך ובטח לא מקנים להם חינוך פיננסי. הקדשת תשומת לב לחינוך פיננסי בסיסי לילדים והקניית הבנה אודות חשיבותו של החיסכון יכולה להעניק ערך רב בהתפתחו הפיננסית של לידכם ובסיס לבניית עתיד כלכלי מבטיח. דברו עם ילדיכם על חיסכון, שתפו אותם ברווחי ההשקעה בתוכניות החיסכון , ואפילו שתפו אותם בחלומכם ובמטרה שבגללה החלטתם לבנות תוכנית חיסכון לילדים.

המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמחו לעזור לכם לבנות תוכנית חיסכון לילדים המתאימה ביותר לצרכים האישיים שלכם ולהגשים חלום לעתיד כלכלי טוב יותר לילדכם כבר היום.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון לילדים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם