חינוך פיננסי: ניהול תקציב המשפחה לקראת החופש הגדול

פורסם:

במידה וגם אתם הורים לילדים עד גיל 18, אתם קרוב לוודאי כבר התחלתם לתכנן את תקופת החופש הגדול, המתחילה בראשית חודש יולי ומסתיימת בסוף חודש אוגוסט מדי שנה. תקופה זו הנפרשת על פי חודשיים מלאים, מהווה אתגר כלכלי לא פשוט עבור משפחות רבות, הנדרשות להוסיף לסעיפי ההוצאה השוטפים מגוון נרחב של הוצאות משתנות הקשורות להפעלת הילדים במהלך החופשה.

חופש גדול – 4 עצות לניהול תקציב המשפחה

בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות לניהול תקציב המשפחה לקראת החופש הגדול:

  • חיסכון קבוע לאורך כל ימות השנה- הדרך היעילה ביותר להקצאת סכומי כסף לתקופת החופש הגדול היא באמצעות העמדת חיסכון קבוע המתנהל בחשבונכם או תוכנית חיסכון בחברת ביטוח לאורך כל ימות השנה. מדי חודש במהלך השנה הקצו סכום כסף מסוים המיועד לצרכי ההוצאות המשתנות במהלך החופשה הגדולה. סכום זה אמור להיות מותאם ליכולות הכלכליות שלכם מצד אחד, ומצד שני הוא אמור לספק לכם סכום כסף נכבד בתום תקופת החיסכון. הקפידו לבחור בתכניות חיסכון לטווח הקצר ובדקו היטב מהי הריבית המוצעת לכם ומהם תנאי פדיון הכספים בעת הצורך.
  • חינוך פיננסי לילדים- הורים רבים נמנעים מלדבר עם ילדיהם על כסף, וזאת אחת השגיאות הגדולות ביותר שיש. הפנו זמן ומקום לשיחות על ניהול תקציב עם ילדיכם, ובדרך זו תוכלו להקנות בהם ערכים כגון: משמעת, דחיית סיפוקים, חשיבה ארוכת טווח וכדומה. במידה ואתם מקצים לילדים דמי כיס שבועיים או חודשיים אל תהססו להפריש מדי פעם סכום כסף המיועד לצורך הבילויים בתקופת החופש הגדול, דברו איתם על כך שכל שקל אותו הם יניחו בצד לטובת החופש הגדול יבטיח להם חוויה גדולה יותר.
  • תיאום ציפיות והכנת תכנית פעילות- מספר שבועות בטרם תחילתו של החופש הגדול, רכזו את כל בני המשפחה לתכנון הפעולות במהלך החופשה. בקשו מכל אחד ואחת מהם לציין את הדברים אותם הם רוצים לקיים במהלך החופשה, בדקו עלויות והתאימו את הפעילויות השונות בהתאם לתקציב אותו אתם מקצים מראש לתקופת החופש הגדול. בחלק מהמקרים, ילדיכם ידרשו לוותר על פעילות כזו או אחרת בשל חוסר תקציב, אל תהססו לומר להם זאת ולהסביר להם את הסיבה העומדת מאחורי הדברים.
  • פעילויות חינמיות לצד פעילויות בתשלום- תקופת החופש הגדול מעמידה לרשותכם מגוון נרחב של פעילויות המתקיימות חלקן בתשלום מלא וחלקן הלא מבוטל ללא תשלום כלל וכלל. הרכיבו תכנית פעילות המאפשרת לכם ליהנות משתי העולמות, ולצד פעילויות בתשלום כגון (קייטנות, חופשות בבתי מלון, מנוי לבריכה וכדומה), הרכיבו בתכנית הפעילות לחופש הגדול גם פעילויות שאינן כרוכות בתשלום כגון: פעילות בפארקים הציבוריים, קמפינג משפחתי, בילוי בחופי הרחצה ועוד.
  • זכרו- האופן בו אתם מנהלים את כספכם ותקציב המשפחה מקרין בצורה ברורה על ילדיכם ויכול לסייע להם לקבל מכם ערכים רבים בנוגע להתנהלות כלכלית נכונה.

חינוך פיננסי – המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מעמיד לרשותכם יעד נרחב ויכולת לעזור לכל אדם לעמוד במטרות החיסכון שלו. אנו מזמינים אתכם לקרוא את מגוון הכתבות באתר בנושא חיסכון ומעטפת ביטוחית לכל המפשחה. אתר זה נועד לתת לכם הקוראים, ידע וכלים מעשיים כיצד ניתן להשיג יותר מהכסף שאתם מרווחים.

במרכז הישראלי לחיסכון תמצאו מגוון רחב של פתרונות המוצעים לכם במסגרת שירותים שונים לתכנון פיננסי יעיל.

 

האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם