טיפים לתוכנית חיסכון לילדים הכי טובה לשנת 2023

פורסם:

נולד לכם ילד או נכד, מזל טוב!
קודם כל לפני שאתן לכם את הטיפים לתוכנית חיסכון הכי טובה לילדים לשנת 2023 חשוב לי שתדעו כי ביטוח לאומי מעניק לכם ההורים מתנה של 51 ₪ כל חודש עם אפשרות להוסיף לתוכנית החיסכון סכום זהה נוסף שינוכה מקצבת הילדים שאתם מקבלים כל חודש. הסכום הזה יושקע בבתי ההשקעות או חברות ביטוח או אפילו אם ממש תבקשו באחד הבנקים בישראל. הכספים יופקדו בתוכנית החיסכון עד הגיעו של ילדכם לגיל 18, כאשר מטרת החיסכון יכול להיות בסיס פיננסי נחמד כדי שיוכל להתחיל את חייו הבוגרים עם סכום התחלתי לכל מטרה שיבחר: לימודים, עסק, דירה, טיול אחרי צבא וכו'.
לצורך הדוגמא: השקעה חודשית על סך של 102 ₪ במשך של 18 שנים בהנחת תשואה שנתית של 4% תניב לכם בתום תקופה סך של כ 30 אלף ₪.
אך האם החיסכון המצטבר באמת נותן מענה לחלומות של ילדיכם ולשקט הנפשי שלכם? אם התשובה היא, ממש לא! אז הטיפים שלי יכולים לעזור לכם להעניק להם, הרבה יותר.

תוכנית חיסכון לילדים לא עושים בבנק!

לפני שנגיע לטיפים לתוכנית חיסכון הכי טובה לשנת 2023 חושב לי להסביר שוב (אני מאמין שחלקכם כבר יודע) למה לא חוסכים לילדים בתוכנית חיסכון בנקאית. בחודשים האחרונים פנו אלי לקוחות רבים שמעוניינים לדאוג לעתיד ילדיהם ולפתוח תוכנית חיסכון טובה, שתיתן מענה לתוכנית החיסכון שלהם בבנק אשר מניבות להם רווחים אפסיים וזאת בשל העובדה כי סביבת ריבית בנק ישראל נכון לשנים האחרונות היא אפסית והאמת שהם צודקים!
חשבו שתבינו את הפסיכולוגיה של מרבית האנשים, לרובנו הבנק נתפס כמקום בו הכסף שלנו יהיה הכי בטוח ומוגן, "חבר" כזה שידאג לנו לתוכנית הכי טובה שיש, אך למען האמת שיש היום לא מעט תוכניות חיסכון שהבנק למעשה לא יכול לתת לכם כפתרון. מהצד השני מתי לאחרונה ביקרתם בסניף הבנק? יש לכם באמת זמן לזה? מתי יצר איתכם קשר איש מקצוע ומוסמך על מנת לתת לכם פתרונות השקעה בהסתכלות רחבה על הנכסים הפנויים שלכם ועל ההשקעות שלכם?
שנת הקורונה, גרמה לרבים מאיתנו לקבל החלטות, לעשות שינויים, להעז יותר, לצאת מאזור הנוחות ולהגשים חלומות. האם גם לכם זה קרה?

טיפים לתוכנית חיסכון הכי טובה לילדים

כפי שהבטחתי לכם בתחילת הכתבה חשוב לי לתת לכם את הטיפים הכי טובים לתוכנית חיסכון לילדים שתעניק להם עתיד כלכלי מבטיח. מי שיצליח לדבוק וליישם את הטיפים האלו יוכל להיות רגוע כי עשה את תוכנית החיסכון הכי טובה לילדים:
הגדרת מטרות – ברגע שהגדרתם את המטרות שלכם, למעשה עשיתם כבר חצי דרך(מדהים, לא? 😊) המטרות עבור ילדיכם יכולות להיות חיסכון למטרת לימודים, דירה, רכב, בת/בר מצוה, נסיעה לחו"ל וכו'. עכשיו נותר לעבור לשלב הבא…

חינוך פיננסי – העניקו לילדיכם חינוך פיננסי, שבנוי על ערכים של התמדה, שאיפה להצלחה, יעילות ודבקות במטרה, שתפו אותם בתהליך, הם יעריכו אתכם הרבה יותר!

חיסכון מגיל צעיר – ככל שתתחילו לחסוך מגיל צעיר יותר, כך למעשה תוכלו ליצור נכס פיננסי שיגדל מבלי שתשימו לב שיעבוד בשבילכם. שימו לב שגם 100 ₪ שתוכלו לחסוך בחיסכון צדדי, לאורך השנים הסכום המצטבר יכול להפתיע אתכם ולתת פתרון או מענה לצרכים שלכם.

אסטרטגיה – חשוב לדעת כי אף פעם לא ניתן לתזמן את השוק, אנחנו נמצאים באזור גאוגרפי רווי אירועים שכל תקופה קצרה יש בו משבר פוליטי, כלכלי, אזרחי ולכן חשוב מאוד לבנות את התמהיל מאוזן שיתאים לכם בתקופות של עליות ומותאם לירידות, כך שתוכלו גם לישון טוב בלילה כאשר אתם ערוכים מראש לכל תרחיש.

הפקדה חודשית שוטפת או חד פעמית? כמובן שרצוי להתחיל לחסוך מהפקדה שהינה חד פעמית היות וישנה חשיבות להפקדה הראשונה, שכן רווח שנתי של 10% מהפקדה חד פעמית על סך 100,000 ₪ שווה יותר מרווח שנתי של 10% מהפקדה חודשית על סך 1,000 ₪, לכן אני אמליץ למי שיכול, לשלב בין שני העולמות.

טווח השקעה – טווח ההשקעה הוא פרמטר חשוב מאוד, ככל שטווח ההשקעה ארוך יותר כך תוכלו להיות גמישים יותר מבחינת סכום ההשקעה ורמות הסיכון בתוכנית החיסכון.

פיזור השקעה – כיום קיימים מגוון מסלולים ברמות סיכון שונות בחשיפה למניות, אגרות חוב ממשלתי, אגרות חוב של חברות ועוד. בשנים האחרונות נפתחו גם מסלולים עוקבי מדד ברמות הסיכון השונות שכדאי גם לבחון. בנוסף כיום ניתן להשקיע במוצרים אלטרנטיביים, נכסים לא סחירים שלמעשה יצרו לכם נכס עם קורולציה נמוכה יותר לשוק ההון.

גוף מנהל – חשוב שנדע טרם ההשקעה את המאפיינים של הגוף שינהל את כספינו, מבחינת מדיניות השקעות, אופן לקיחת סיכונים, אסטרטגיות של בית ההשקעות לטווח הבינוני ארוך, מדדי תפעול ושירות, כמו כן ניתן לעקוב אחר יתרות החשבון באתר החברה המנהלת.

איש מקצוע – איש מקצוע יעשה לכם סדר, יקצר ויפשט לכם את התהליך, יתאים לכם את המוצר הכי נכון עבורכם ויחסוך לכם המון זמן, הוא צריך להיות קשוב לצרכים והמטרות שלכם, בנוסף לתת לכם את הכלים להתמודד עם הכספים שלכם בשנים של גאות אך לא פחות גם בשנים של שפל בשוק ההון.

לסיכום, יכולתי להרחיב פה בעוד מספר נקודות, הזמן טס והכסף שלכם "מנמנם" לו בבנק ומעלה אבק. כולנו חשופים לעולם אינסופי של תוכניות חיסכון שלעיתים מאוד מבלבלות אותנו ולמעשה יוצרות לנו אפקט של הימנעות ודחיינות מההשקעה, אז תעצרו לרגע קט, תדמיינו לעצמכם מה ואיפה אתם רוצים להיות בעוד XX שנים, תהנו מהחיים ובעיקר תנו לכסף לעבוד בשבילכם!


האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. המידע האמור במאמר לעיל הינו נכון למועד פרסומו ועשוי להשתנות מעת לעת.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון לילדים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם