קרן השתלמות לעצמאים – כל מה שצריך לדעת

פורסם:

מהי קרן השתלמות לעצמאים? מהי תקרת ההפקדה לקרן ומהם התנאים לפירעון הקרן ומשיכת הכספים ממנה? איך מבצעים השוואת קרנות השתלמות? כל מה שצריך לדעת על קרן השתלמות לעצמאים בשורות שלפניכם.

כדאי מאוד להכיר: קרן השתלמות לעצמאים

קרן השתלמות לעצמאים היא למעשה אפיק חיסכון לטווח הבינוני המיועד לכל עובד עצמאי שברשותו הכנסה שוטפת מעסק בבעלותו או מכל עיסוק עצמאי אחר. בדומה לקרנות השתלמות לשכירים, גם קרנות ההשתלמות לעצמיים פטורות ממס, דבר ההופך אותן לאפיק החיסכון האטרקטיבי והמשתלם ביותר עבור ציבור העצמאים החוסכים לטווח הבינוני.

תנאי ההפקדה לקרן השתלמות לעצמאים

פתיחת קרן השתלמות לעצמאי מתאפשרת באמצעות כל אחת מהחברות העוסקות בניהול קרנות השתלמות, וזאת בכפוף להצגת תעודת עוסק מורשה או הצגת אישור המעיד על קיום הכנסות מעסק או משלח יד. על פי פקודת מס הכנסה, כל עצמאי רשאי להפקיד סכום של עד 7% מהכנסתו השנתית, כאשר רק 4.5% מתוכם יוכרו כהוצאה מוכרת.

תקרת ההכנסה השתנית בגינה ניתן לקבל הטבת מס היא 264,000 ₪ לשנת 2014 ותקרת הפקדה לעצמאים בשנת 2014 הינה 18,480 ש"ח והיא מתעדכנת מעת לעת.

היתרון היחסי של קרנות השתלמות לעצמאים נובע מעצם העובדה שהן מאפשרות לכל עצמאי לבחור את מסלול ההפקדה המועדף עליו (מסלול הפקדה רציף-חודשי או מסלול הפקדה תקופתי), וזאת בניגוד לאפיקי חיסכון אחרים כגון קרן פנסיה או ביטוח מנהלים המחייבים אתכם להפקדת סכומי כסף באופן רציף מדי חודש בחודשו.
חשוב שתדעו- קרן השתלמות לעצמאים הינה אפיק חיסכון בלבד, והיא איננה כוללת רכיבים ביטוחיים לצרכי כיסוי במקרים של אובדן כושר עבודה.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

משיכת כספים מקרן השתלמות לעצמאים

משיכת כספים אשר הצטברו בקרן ההשתלמות לעצמאים מתאפשרת לאחר שלוש שנות וותק, וזאת בתנאי שמשיכת הכספים תשמש לצרכי מימון לימודים או השתלמויות. לאחר שש שנות וותק בקרן ההשתלמות, לא קיימת כל מגבלה על הוצאות כספי הקרן. בדומה למשיכת כספים מקרן השתלמות לשכירים, גם הליך משיכת הכספים מקרן השתלמות לעצמאים מתאפשרת באמצעות פנייה לחברה המנהלת עבורכם את הקרן ובאמצעות מילוי טופס בקשה למשיכת כספי הקרן.

הגשת טופס הבקשה מחייבת את בעל הקרן לצרף גם תצלום תעודת זהות וגם מסמך מטעם הבנק בו מנוהל חשבון העו"ש של מחזיק הקרן. בחלק מהמקרים, מחזיק הקרן נדרש להציג גם מסמך מטעם המעסיק המאשר את שחרור כספי הקרן לעובד. בכל המקרים, העברת כספי הקרן לחשבון העו"ש של בעל הקרן תתבצע תוך 4 ימי עסקים, וזאת לאחר הגשת כל מסמכי הבקשה הנדרשים.

קרן השתלמות לעצמאים בוחרים רק עם המומחים!

אנחנו במרכז הישראלי לחיסכון מעמידים לרשותכם צוות מומחים בכל הנוגע לבחירת קרן השתלמות לעצמאים. לרשותכם, שירותי בדיקת מסלולי השקעה השונים וקיום הליך השוואתי בין קרנות ההשתלמות השונות העומדות לרשותכם. צרו עימנו קשר עוד היום וגם אתם תוכלו ליהנות מתשואה עתידית טובה יותר על הכסף אותו אתם עומדים להפריש כעצמאים לקרן השתלמות כזו או אחרת.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן השתלמות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם