טיפים חשובים בעידן אינפלציה גבוה והיבט ומיסוי בשנת 2022

פורסם:

בהמשך למאמר האחרון שלי בנושא האינפלציה הגבוהה בתקפה הנוכחית, מצאתי לנכון לתת מספר טיפים ונקודות למחשבה בהיבט של אינפלציה ומיסוי עבור הכסף שלכם בתקופה הזו,
למה?
כי לכסף שלכם מגיע יותר!


במוצרי השקעה כמו פיקדון בנקאי או בכספים שמופקדים לפי תיקון 190ביום המשיכה תשלמו מס רווחי הון בגובה של 15% נומינלי להבדיל בין מוצר השקעה לדוגמה קופת גמל להשקעה, פוליסת חיסכון פיננסי תשלמו מס רווחי הון בגובה 25% ריאלי.

כשהאינפלציה עולה מה עדיף לנו לשלם 25% מס ריאלי או 15% נומינלי?

העשור האחרון מאופיין בסביבת ריבית נמוכה ואף אינפלציה שלילית שגרמו לחוסכים להתלבט האם להשקיע בתוכניות חיסכון עם מס רווחי הון של 25% או 15% נומינאלי ואכן מי שהשקיע בפיקדונות או בהפקדה חד פעמית לפי תיקון 190 נהנה מתשלום מס מופחת.
הרי זה ברור מאליו שבמידה ואתם משקיעים כספים תרצו לשלם את המס הנמוך ביותר על הרווח מהשקעות שלכם וזאת על מנת שיישאר לכם כמה שיותר כסף בכיס. מתחילת השנה היבט המיסוי שוב עולה לשיח הפיננסי לאור הירידות בשווקים וגם בגלל שהאינפלציה בשנה האחרונה הגיעה לגובה של כ 4% שכאמור משפיע מאוד על החיסכון הפיננסי שלנו ובהחלט מצריך חשיבה מחדש היות וחוקי המשחק יתכן משנים כיוון.
ומה זה בעצם אומר?
מס ריאלי 25% – (מס רווח הון בניכוי אינפלציה)
במידה והרווחתם 6% על השקעה כלשהי והאינפלציה עמדה בגובה 4%, המס שתצטרכו לשלם יהיה 25% רק על 2%!
מס נומינלי 15% -(מס על כל יתרת הרווח)
נחזור לאותה הדוגמא בהינתן רווח הון של 6% והאינפלציה עמדה בגובה של 4%, גובה המס שתצטרכו לשלם 15% יהיה על כל ה 6%!
דוגמא מספרית להמחשה:
בהנחה של השקעה בסך 1,000,000 ₪, תשואה שנתית 6%, אינפלציה 4%.
סך רווחים : 60,000 ₪.
תשלום מס 25% ריאלי ישאיר לכם בכיס סך של 1,055,000 בעוד ש:
תשלום מס 15% נומינלי ישאיר לכם בכיס סך של 1,051,000,
כלומר פער של 4,000 ₪!
עכשיו קחו את אותה ההשקעה בהינתן אותם הנתונים והשקעה ארוכת טווח והרי לכם פער של עשרות אלפי שקלים שיכולים להישאר בכיס שלכם או ללכת למס הכנסה.

משקיעים וחוסכים רבים טרם הפנימו את חוקי המשחק החדשים שנוצרו עקב ציפיות האינפלציה והעלאת הריבית בן היתר בשל אי מציאת נקודת איזון עדיין במדדי שווקים העולם.
אני מזמין אתכם לפנות אליי במידה ואתם מעוניינים לדעת היכן כדאי לנהל את הכספים שלכם, לבחון השקעות קיימות בדיקת כדאיות כניסה ויציאה, לבחון את האיומים ההזדמנויות שבדרך ובאיזה מוצר כדאי להשקיע בהתאם לצרכים, למטרות השאיפות והחלומות שלכם.


האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. המידע האמור במאמר לעיל הינו נכון למועד פרסומו ועשוי להשתנות מעת לעת.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לכללי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם