מהי אינפלציה וכיצד היא משפיעה על החסכונות שלנו בשנת 2022?

פורסם:

אני בטוח שרובכם שומעים את המילה "אינפלציה" בחודשים ובעיקר בימים האחרונים יותר מדי פעמים ובכל פינה, אך האם אתם יודעים כיצד האינפלציה משפיעה על הכיס של כל אחד ואחת מאיתנו?

אינפלציה היא בעצם תהליך עליית מחירים של מוצרים ושירותים מכל הסוגים ומשמעותה שחיקת כוח הקנייה של הכסף שלנו. אינפלציה נוצרת בין היתר כאשר יש מחסור במוצרים ושירותים וכמות הכסף נשארת ואף גדלה כלומר – הרבה כסף "רודף אחרי מעט מוצרים". המלחמה בן רוסיה לאוקראינה בחודשים האחרונים גרמה למחסור חמור במוצרים ושירותים לעליית מחירים בכל העולם.
ואצלנו בארץ, אם לפני למעלה מעשור מנת הדגל הישראלית – "הפלאפל" עלתה כ 10 ₪, נכון להיום עלות של מנה פלאפל מגיעה לסך של כ 20 ₪! והכל בשל עליית מוצרי חומרי הגלם, שכירות, חשמל, גז מים וכו' .
אז עכשיו אחרי שעשיתי אתכם קצת רעבים,
בואו נבין כיצד האינפלציה משפיעה על הכסף שלנו.


השפעות האינפלציה על החסכונות וההשקעות

המשבר הכלכלי בשנת 2008 "משבר הסאב פריים" גרר את כל העולם להאטה כלכלית וכתוצאה מכך הבנקים המרכזיים בעולם הורידו את הריביות לרמה אפסית על מנת לעודד את הכלכלה לצריכה, לעודד את ההשקעות בין היתר בלקיחת הלוואות, צריכה פרטית וצמיחה כלכלית.
בנק ישראל
תפקידו העיקרי של בנק ישראל היא "לשמור על יציבות כלכלית וזאת כיעד מרכזי" תחום יציבות המחירים כיעד אינפלציה שנתי בין 3% – 1%.
בישראל בשנה האחרונה אנו עדים לצפי אינפלציה שנתית של כ 4% (בארה"ב מעל ל 8.5% בשנה האחרונה) לכן בנק ישראל נכנס לתמונה ולמעשה מעלה את הריבית על מנת לצנן את האינפלציה וזאת על מנת שאנשים ישקיעו ויצרכו פחות, כך יותר כסף ייכנס למערכות הבנקאיות.
מי נהנה מעליית הריבית?
למעשה מי שנהנה מעליית הריבית הם למעשה המשקיעים כלומר לכל מי שיש ברשותו כסף פנוי נכון להיום יוכל לקבל פיצוי "הולם יותר" עבור הכספים שלו בריבית חסרת סיכון.
מי "סובל" מעליית ריבית?
כל אלו שלקחו הלוואות ואנחנו מדברים בעיקר על נוטלי המשכנתאות שלקחו מסלולים בריבית משתנה או צמודת מדד, חברות צמיחה וחברות פרטיות שכיום קשה להם יותר לגייס כספים בשל העלות הגבוהה איתה עולה גם הסיכון להשקעה.

בחודשים האחרונים אנו חווים ירידות חדות במדדי המניות וגם במדדי אגרות החוב הממשלתי והקונצרני עקב האינפלציה הגואה והצפי להעלאות ריבית עתידיות על ידי הבנקים המרכזיים בעולם ובארץ.
משקיעים וחוסכים רבים טרם הפנימו את חוקי המשחק החדשים שנוצרו עקב ציפיות האינפלציה והעלאת הריבית בן היתר בשל אי מציאת נקודת איזון עדיין במדדי שווקים העולם. אם אתם מחזיקים השקעות וחסכנות בקופת גמל להשקעה או בקרן השתלמות נזילה חשוב עכשיו לבדוק את מסלולי החסכון וההשקעה שלכם ולהתאים אותם למצב החדש.

אני מזמין אתכם לפנות אליי על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית בתיק הפנסיוני שלכם ובחיסכון הפרטי. יחד נבחן האם הכספים מנוהלים נכון, כמה כסף באמת חסכתם עד כה, מאיזה חלק מומלץ לקחת הלוואה, מהם דמי הניהול שאתם משלמים והאם הם הוגנים ונבצע התאמות בהתאם לאופי שלכם ולשאיפות שלכם לעתיד כלכלי מבטיח!


האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה של ביטוח ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לפיננסים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם